Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Fout bij installatie van niet-vrije stuurprogramma.  (gelezen 375 keer)

Offline d_robby

• Lid
Fout bij installatie van niet-vrije stuurprogramma.
« Gepost op: 2012/07/17, 13:37:34 »
Hallo,
Ik heb net een upgrade gedaan van 11.10 nr 12.04 LTS en sindsdien wordt de draadloze netwerkkaart van de laptop niet meer herkend. Het lukt ook niet om het niet-vrije stuurprogramma te installeren.
Wanneer ik de computer opstart met de vorige linux-versie dan werkt de netwerkkaart wel.
Weet iemand een oplossing voor dit probleem, aub?
Alvast bedankt,
Robby
Ps.: In bijlage een schermafdruk van de foutmelding...

Offline Vistaus

• Webteam
    • vistaus
  • Steunpunt: Nee
Re: Fout bij installatie van niet-vrije stuurprogramma.
« Reactie #1 Gepost op: 2012/07/17, 13:52:42 »
Zoals er staat: kijk in /var/log/jockey.log
En plaats desnoods de inhoud hier zodat we kunnen zien waar het precies misgaat.

Offline d_robby

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2012/07/17, 14:08:49 »
Hier is het log-bestand in bijlage. Weet niet of dit meer duidelijkheid schept?
Volgens mij doet het probleem zich hier ergens voor:

2012-07-17 13:56:34,391 WARNING: /sys/module/wl/drivers does not exist, cannot rebind wl driver
2012-07-17 13:56:34,429 DEBUG: BroadcomWLHandler enabled(): kmod disabled, bcm43xx: blacklisted, b43: blacklisted, b43legacy: blacklisted
2012-07-17 13:56:34,881 WARNING: modinfo for module wl failed: ERROR: modinfo: could not find module wl

Blijkbaar een map die verdwenen is, of zo?
Kan dit opgelost worden?
« Laatst bewerkt op: 2012/07/17, 14:16:54 door d_robby »

Offline d_robby

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2012/07/17, 14:44:39 »
Via het softwarecentrum heb ik even de drivers verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
Nu blijkt het te werken.