Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: <opgelost>dual monitors met nvidia geen achtergrond en pointer is zwart kruis  (gelezen 430 keer)

Offline speculoos

  • Lid
beste forum,

Sinds kort werk ik met 12.04 en Unity, nu wou ik mijn tweede scherm gebruiken:
Ik werk op een laptop met dockingstation
grafische kaart Quadro FX880M
Nvidia settings staat op seperate screens, is OK, de tweede monitor staat aan,

Maar, het is een witte achtergrond en de muispointer is een zwart kruis.
Nochthans als ik afmeld en aanmeld is de destop achtergrond heel eventjes te zien, maar dan onmiddellijk weer weg.

Nividia versie current-updates is nu actief
Nvidia versie current gaf hetzelfde resultaat

Wat te doen? Want nu dient mijn extra monitor als lichtbak, dus totaal niet functioneel, hoewel ik er wel rechts kan in klikken en mappen aanmaken en nieuw document aanmaken en zo.

Dus het grafische is er wel maar niet echt bruikbaar.
Wat te doen?

Voor alle duidelijkheid op de default monitor van de laptop zelf, gaat alles normaal eens de tweede monitor heeft een blanco achtergrond en eens de muis op de twee monitor komt, is het een zwart kruis geworden ipv een pijltje.
« Laatst bewerkt op: 2012/07/16, 22:57:54 door speculoos »

Offline speculoos

  • Lid
Re: dual monitors met nvidia geen achtergrond en pointer is zwart kruis
« Reactie #1 Gepost op: 2012/07/16, 22:56:58 »
:) is opgelost, door

 sudo update-alternatives --force --set x86_64-linux-gnu_gl_conf /usr/lib/x86_64-linux-gnu/mesa/ld.so.conf
 
bron:
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/jockey/+bug/660443/comments/7

daarna in nvidia settings de monitor die wit bleef als default te zetten en de monitor van de laptop zelf te disabelen in en uitloggen en ik had toen de tweede als default monitor, dan weer de nividia settings, de laptop monitor weer geactiveerd , dan aply en hups het was in orde...
 :D