Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: multiboot setup  (gelezen 362 keer)

Offline Da_One

• Lid
  • Steunpunt: Nee
multiboot setup
« Gepost op: 2012/07/08, 17:33:14 »
Na eerst installeren van Win7 en daarna Ubuntu 12.04 (alternate) x64 via usb-stick op men fakeraid0 setup bestaande uit 2 ssd's met de volgende partities: #1 ntfs (systeem primary) 100MB, #2 ntfs (primary) "C:" 167GB, voor Win7 dus, en
#3 ext4 (primary) "/" 16GB, #4 ext4 (pimary) "/home" 32GB, #5 primary "sawp" 8GB. voor Ubuntu. Verder maak ik via EasyBCD 2.1.2 een bootentry aan voor ubuntu.  (hier kies ik voor Grub2 als type)
na dit te hebben ge-saved en ge-rebood heb ik nu de keuze om Win7 te laden ofwel Ubuntu. Win7 boot nog steeds zonder problemen maar met Ubuntu krijg ik het volgende scherm.
[IMG=http://img402.imageshack.us/img402/2056/imag0289j.jpg][/IMG]

volgens mij is die grub verkeerd geinstalleerd. en hoop ik dat jullie mij kunnen helpen met jullie "fancy terminal abracadabra commandlines" waar ik niet op de hoogte van ben :s
« Laatst bewerkt op: 2012/07/08, 17:36:51 door Da_One »

Offline Da_One

• Lid
Re: multiboot setup
« Reactie #1 Gepost op: 2012/07/10, 12:34:17 »
bump

Offline wermic

• Lid
Re: multiboot setup
« Reactie #2 Gepost op: 2012/07/11, 00:10:45 »
Zoek op fakeraid. Ik denk niet dat het werkt bij linux . Maak en softwareraid met linux . Verder kan ik je niet helpen ,sorry.