Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Quake4 vreemd probleem  (gelezen 1374 keer)

Offline Math.

• Lid
Quake4 vreemd probleem
« Gepost op: 2007/02/20, 23:19:23 »
Zijn er toevallig mensen die in Ubuntu ook Quake4 spelen?

Heb het laatst maar weer is geïnstalleerd, maar kan mijn console niet naar beneden halen.
Normaal moet dit in eerste instantie met CTRL+ALT+TILDE(~) doen en kun je vervolgens met com_allowConsole "1" de console zo instellen dat je alleen nog maar de TILDE hoeft in te drukken.
Het wil beiden helaas niet lukken, ook niet door m'n config-file aan te passen, terwijl het in Doom3 wel gewoon werkt... :/
Ik heb dus het idee dat dit een soort van bug is en heb er ook maar is even naar gegoogled, maar helaas nergens iets over te vinden...

Iemand een idee waaraan het kan liggen?

Offline SWAT

• Administrator
Quake4 vreemd probleem
« Reactie #1 Gepost op: 2007/02/21, 07:51:13 »
Hoe kom je erbij dat  com_allowConsole "1"   in de console zou moeten werken? ;)

t0k

• Gast
Quake4 vreemd probleem
« Reactie #2 Gepost op: 2007/02/21, 11:01:07 »
Ik wilde gisteren ook Quake 4 installeren, maar met Wine werkt dat niet omdat het een .msi bestand gebruikt, kun je me vertellen hoe jij dit geinstalleerd hebt?

Alvast bedankt,

Tom

Offline SWAT

• Administrator
Quake4 vreemd probleem
« Reactie #3 Gepost op: 2007/02/21, 14:18:02 »
Quake 4 heeft een native installer op de DVD staan (c.q. geen Wine voor nodig) :D

Offline Math.

• Lid
Quake4 vreemd probleem
« Reactie #4 Gepost op: 2007/02/21, 14:29:27 »
Citaat van: SWAT
Hoe kom je erbij dat  com_allowConsole "1"   in de console zou moeten werken? ;)
Dat weet ik nog vanuit Windows dat je daarmee je console kunt aanzetten.
En dat is trouwens ook terug te vinden in je ~/.quake4/q4base/Quake4Config.cfg :)

Citaat van: SWAT
Quake 4 heeft een native installer op de DVD staan (c.q. geen Wine voor nodig) :D
Nou, misschien moet ik maar is de windows executable gaan gebruiken, want de native versie wil dus niet helemaal goed werken... :/

Offline SWAT

• Administrator
Quake4 vreemd probleem
« Reactie #5 Gepost op: 2007/02/21, 16:22:11 »
als die console het enige is wat niet werkt (tilde ipv ctrl+alt+tilde ofzo), dan zou ik hem zo laten staan. En trouwens, je zult NOOIT en te nimmer de snelheid/kwaliteit halen van een native installatie als je deze game via Wine ofzo gaat spelen in Linux.
BTW, vergeet niet dat er ook al een patch is voor Quake4 (er is al een 1.4 patch volgens mij)

Quake4/UT2004 en meer spellen heb ik hier native draaien en werken perfect, ben er zeer tevreden. De spellen die echt geen native versie hebben, die speel ik via Cedega :)

Offline Math.

• Lid
Quake4 vreemd probleem
« Reactie #6 Gepost op: 2007/02/21, 18:56:56 »
ik gebruik de laatste point release :)

t0k

• Gast
Quake4 vreemd probleem
« Reactie #7 Gepost op: 2007/02/21, 20:40:49 »
Kun je misschien iets meer informatie geven? Wat is een native installer? en waar vind ik die?

Offline Math.

• Lid
Quake4 vreemd probleem
« Reactie #8 Gepost op: 2007/02/21, 23:57:49 »
Citaat van: t0k
Kun je misschien iets meer informatie geven? Wat is een native installer? en waar vind ik die?
Een native installer is gewoon een linux installer en hoef je dus niet via een emulatie programma of een andere omweg het spel te kunnen spelen. altijd beter om een native te gebruiken :) Je kunt de installers of van de ID Software's ftp halen(vertrouwd), of (mits je er niet op komt, of het te traag gaat) via een website als www.planetquake4.net halen.
Maar goed... het is duidelijk een bug, dat met die console... echt balen... :(

Offline Math.

• Lid
Quake4 vreemd probleem
« Reactie #9 Gepost op: 2007/02/28, 07:19:27 »
Goh, de console doet het weer...
Moest wel de laatste update(quake4-linux-beta-1.4.0.x86.run)downloaden van quake4, maar het is weer gefixed... :)
Tschijnt dat de meeste makers van Quake4 van Raven Software afkomen en dat IDSoftware nu de fouten aan het verbeteren zijn...
Lekker handig weer. :P