Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: FLASH maken met UBUNTU ??? kan dit????  (gelezen 6899 keer)

ubuntu.to.ubuntu

• Gast
FLASH maken met UBUNTU ??? kan dit????
« Gepost op: 2007/02/20, 00:57:29 »
Graag zou ik willen dat ik in Ubuntu flash annimatie kan maken

In windows werk ik met Macromedia Flash 8 Prof

Is hier een vervanger voor in Linux Ubuntu ????

Groet Senco

Offline SWAT

• Administrator
« Reactie #1 Gepost op: 2007/02/20, 09:17:50 »

ubuntu.to.ubuntu

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2007/02/20, 09:53:26 »
P.S. Flash is evil???

LEG EENS UIT - is er iets beters wat ik over het hoofd zie?

Citaat van: SWAT
Zie deze handleiding
http://www.zwhlug.org/HOWTO_Wine#Macromedia_Dreamweaver_8.2C_Fireworks_8_and_Flash_8

P.S. Flash is evil ;)
Senco

« Reactie #3 Gepost op: 2007/02/20, 10:23:08 »
ik maak wel eens eenw ebsite en mensen vragen altijd kun je dan ook iets in flash maken? nee eiegnlijk niet ookal zou ik het kunnen flash is gewoon een gedrogt om mee te werken en het ziet er niet uit. je kan dat allemaal ook anders doen.
homemade HTPC

ubuntu.to.ubuntu

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2007/02/20, 10:25:31 »
Dat klink leuk MAAR  - - - HOE KAN JE DAT ANDERS DOEN???

Citaat van: raydekok
ik maak wel eens eenw ebsite en mensen vragen altijd kun je dan ook iets in flash maken? nee eiegnlijk niet ookal zou ik het kunnen flash is gewoon een gedrogt om mee te werken en het ziet er niet uit. je kan dat allemaal ook anders doen.
GROET SENCO

Offline SWAT

• Administrator
« Reactie #5 Gepost op: 2007/02/20, 12:13:54 »
Senco, allereerst kun je ook gewoon 'klein' schrijven. Met hoofdletters schrijven wordt gezien als 'schreeuwen' en als zodoende onbeschoft.

senco2, wat wil je precies maken?

ubuntu.to.ubuntu

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 2007/02/20, 17:34:44 »
Swat

Neem mij niet kwalijk voor groot schrijven, zie het als duidelijk willen schrijven. Dit is mij nog niet eerder uitgelgd.

Raydekok schrijft: flash is Evil, flash is gewoon een gedrogt om mee te werken en het ziet er niet uit. je kan dat allemaal ook anders doen.

Kijk hij trekt hier van leer en doet bepaald niet moeilijk om woorden te gebruiken -flah is Evil, waar een ander zich misschien wel aan stoort.  

Dat is niet moeilijk, leg wel uit wat je alternatief is  -  je kan dat allemaal ook anders doen, -  zegt een forum lezer niets. Hoe dan anders?

Dus als het hier om gedrag regels gaat, dan wil ik dit toch wel even naar voren brengen, dat ik zijn uitlatingen als niet functioneel forum hulp zie.

Wat ik maak zijn animaties. Voornamelijk gebaseerd op een vooraf samengestelde beelden  _ image's.  Ik gebruik eigenlijk nauwelijks drawing's.

Zoals ik al eerder schreef, - is er een manier die ik niet nog niet ken over het hoofd zie? Iets beters wat Flash kan vervangen.

Groet Senco

« Reactie #7 Gepost op: 2007/02/20, 17:50:24 »
ok mijn excuses voor mijn taal gebruik. was vroeg en ik was er niet bij. maar flash vind ik niet tof. ben van mening dat zulke flash sites ook gewoon in html of php kunnen. kijk een flash filmpje is makkelijk maar ik hou er niet van omdat het erg gesloten is en het niet echt gebruiksvriendelijk is op een site. wnat zonder flash plugin geen flash site.
homemade HTPC

ubuntu.to.ubuntu

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 2007/02/20, 19:04:08 »
ok mijn excuses voor mijn taal gebruik. was vroeg en ik was er niet bij. maar flash vind ik niet tof. ben van mening dat zulke flash sites ook gewoon in html of php kunnen. kijk een flash filmpje is makkelijk maar ik hou er niet van omdat het erg gesloten is en het niet echt gebruiksvriendelijk is op een site. wnat zonder flash plugin geen flash site.
Geweldig dat je zo reageerd en je verontschuldigd.

Ik begrijp voor een deel jouw bezwaar. Inderdaad het is niet gebruiks vriendelijk wanneer je daarvoor een plugin nodig hebt. Toch daar is Flash niet de enigste in.

Ik heb dat zelf al wel eens gemaakt maar dan kom je toch al gauw uit op een groot aantal afbeeldings pagina's die zich achter alkaar afspelen.

Hoe kun je in HTML of PHP een gelijkwaardig idee uitwerken. Daar zou ik graag meer over willen weten.

Vriendelijke groet Senco

Offline amrus

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2007/02/20, 20:29:59 »
Citaat van: senco2
Graag zou ik willen dat ik in Ubuntu flash annimatie kan maken

In windows werk ik met Macromedia Flash 8 Prof

Is hier een vervanger voor in Linux Ubuntu ????

Groet Senco
misschien heb je iets aan deze link
http://sourceforge.net/project/screenshots.php?group_id=87799

« Reactie #10 Gepost op: 2007/02/20, 20:51:30 »
ik moet zeggen dat je met dreamweaver wel leuke dingen kan doen.
ik heb het dan meer over een site waar bij je niet perse flash hoeft te gebruiken om het funcky te maken. ik heb deze gemaakt en ben er als amateur reuze trots op. is de site van mijn broertje. www.kodekok.nl
homemade HTPC

« Reactie #11 Gepost op: 2007/02/20, 20:57:47 »
Het spijt me dat ik reageer, want ik heb er zelf weinig praktijk ervaring mee.
Wel weet ik dat er een flash-editor/creator is in synaptic.
Alleen is dat maar voor kleine plaatjes en zeer eenvoudige animaties.
Ik kan nu alleen niet zelf ff checken hoe het progje heet, zoek eens in synaptic op de woorden:
flash editor of flash create.

Als alternatief wou ik toch ff kenbaar maken dat er best mooie animaties met the Gimp te maken zijn! :)
Deze zou je bijv. kunnen opslaan met als extensie .GIF

Maar het kan niet echt tippen qua mogelijkheden aan flash. Alhoewel, kan wel, maar dan is het in verhouding meer kb's dan flash is.

Correct me if I am wrong! :)

Offline leendert

• Lid
    • Dutchgimpers.nl
« Reactie #12 Gepost op: 2007/02/20, 21:38:13 »
Ik gebruik ook nooit Flash voor het maken van websites. Het is niet echt makkelijk om het te laten werken met een database enzo. Het is ook niet ideaal voor zoekmachines. En ik vind website met Flash vaak maar irritant.

Met javascriptlibarys kan je ook leuke effectjes in je website inbouwen. En AJAX is helemaal geweldig;)

Animaties kan je inderdaad ook met GIMP maken. Het beste is dan om de plugin GAP er bij te downloaden, dit is een plugin voor het maken van animaties.

Ik ben ongeveer een maandje geleden gestart met een nederlandstalige website over GIMP. Er staat nog niets over deze plugin op maar je zou daar hulp kunnen vragen als je ergens niet uit komt. En ik hoop binnenkort nog wat tutorials over het maken van animaties te maken.

de website: www.dutchgimpers.nl

ubuntu.to.ubuntu

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 2007/02/20, 22:33:23 »
Hallo ALLEMAAL - geen scheeuw maar gewoon een groet aan iedereen.

Geweldig wat een reactie,s. En er zitten antwoorden tussen die ik hoopte te krijgen .

Raydekok - dit is precies wat ik zoek www.kodekok.nl prachtig en clean. Bedankt voor je doorzettingvermogen om toch de positieve draad op te pakken.

Hoe heb jij dit beeld gemaakt, met die mousover?

Ik vermoeden al dat het anders kon dan met Flash, maar vroeg mij af hoe dan. En nu komen er van alle kanten aanwijzingen prachtig.

Amrus ook jouw aanwijzingen ga ik lezen, bedankt.

Corvus je hoeft er geen spijt van te hebben dat je reageerd want je geeft zinnige info aan mij. Bedankt.  Corvus ik had op een ander lijntje nog iets gevraagt  aan je over INTEL video kaart - je zei iets over de open sourche drivers .

Leenderd:  Animaties kan je inderdaad ook met GIMP maken. Kijk dat wist ik niet want ik ken GIMP nog niet zo goed. Jij dus ook bedankt voor de tips.

O.k jongens nu heb ik heel wat om te bestuderen, mede door jullie hulp.

Fijne avond en groet Senco

ubuntu.to.ubuntu

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 2007/02/20, 23:28:56 »
Heb eerst alvast maar gimp-gap The GIMP Animation Package geinstaleerd.

groet Senco

Offline Math.

• Lid
« Reactie #15 Gepost op: 2007/02/20, 23:38:31 »
Misschien is het beter om je te richten op SVG als je een beetje van OpenSource houdt. ;)
Ik baalde er voorheen van dat ik wel genoeg af wist van de dingen omtrent html, maar nog bijna niks af wist van flash. Maar nu ik Ubuntu en het OpenSource idee heb leren kennen ga ik me gewoon richten op SVG... :)

ubuntu.to.ubuntu

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: 2007/02/21, 00:06:29 »
Math

Zo ligt dit eigenlijk ook voor mij.

Ik ondek steeds meer hoe sterk en krachtige PROGRAMAAS er verscholen zitten diep in het hart van UBUNTU

Ja ik ga mij zeker verdiepen in SVG  - Wat een geweldige aanwijzingen op dit fantastische forum.

Heb ondertussen al zoveel aangereikt gekregen, wie weet kan ik later ook eens iemand van dienst zijn op dit FORUM.

Vriendelijke groet Senco

ubuntu.to.ubuntu

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: 2007/02/21, 00:08:51 »
Math

Dit is wat ik zocht - ik vermoede al dat je op de een of andere manier via vector html iets met afbeelding moest kunnen doen, maar zag zelf niet hoe. Nu rijk jij het mij aan geweldig

Groet Senco

Offline Math.

• Lid
« Reactie #18 Gepost op: 2007/02/21, 01:24:16 »
mooizo! :D

« Reactie #19 Gepost op: 2007/02/21, 07:13:12 »
Citaat van: senco2
Corvus je hoeft er geen spijt van te hebben dat je reageerd want je geeft zinnige info aan mij. Bedankt.  Corvus ik had op een ander lijntje nog iets gevraagt  aan je over INTEL video kaart - je zei iets over de open sourche drivers .
http://tweakers.net/nieuws/43884/Intel-maakt-source-grafische-Linux-driver-openbaar.html
:) :)

Stel je grafische chipset wordt nog niet standaard ondersteund,
dan is het echt maar een kwestie van een korte tijd (of een volgende versie van Ubuntu ;) ) dat je chipset ondersteund gaat worden. :)
Als ie al niet ondersteund wordt!

Wat zegt je xorg.conf over welke driver de grafische"kaart"(intel is toch onboard?) gebruikt?
Zoek in je xorg.conf naar Section "Device" en kijk welke driver er aangegeven staat.
(In terminal: gedit /etc/X11/xorg.conf, dan verschijnt gedit met de inhoud van je xorg.conf)

Gegroet!

« Reactie #20 Gepost op: 2007/02/21, 11:58:49 »
die site met die mousee overs heb ik gemaakt met div layers die kun je precies plaatsen zoals jij wilt. erg makkelijk. als je de bron  (html) van mijn site bekijkt kun je vast wel wat eruit vissen. het kan allemaal met NVU (zoek maar eens in synaptic) en natuurlijk in dreamweaver alleen is dat zo duur dat men vaak op een gekraakte versie uitkomt.
homemade HTPC

ubuntu.to.ubuntu

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: 2007/02/21, 12:31:13 »
Corvus

Section "Device"
   Identifier   "NVIDIA Corporation NV18 [GeForce4 MX 440 AGP 8x]"
   Driver      "nvidia"
   BusID      "PCI:1:0:0"

Senco

ubuntu.to.ubuntu

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: 2007/02/21, 12:44:35 »
die site met die mousee overs heb ik gemaakt met div layers die kun je precies plaatsen zoals jij wilt. erg makkelijk. als je de bron  (html) van mijn site bekijkt kun je vast wel wat eruit vissen. het kan allemaal met NVU (zoek maar eens in synaptic) en natuurlijk in dreamweaver alleen is dat zo duur dat men vaak op een gekraakte versie uitkomt.
Mercie ik ga kijken naar je html code - ik gebruik inmiddels NVU

Dreamweaver heb ik ook wel, maar dat vindt ik niet intuitief werken, NVU is veel directer en doet exact wat je je voorsteld dat het moet doen.

Senco

Na een lange moeizame overschakeliing - 2 jaar over gedaan - van windows naar Linux is mijn ervaring

Windows is snoepgoed ----- LINUX is je MOEDER die er altijd voor je is.

« Reactie #23 Gepost op: 2007/02/21, 14:54:08 »
Hey koel! je intel-kaart heeft een chipset van nvidia!
En aangezien je al de "nvidia" driver hebt ipv "nv" zit je helemaal goed, daar hoef je niks meer aan te doen! :)

ubuntu.to.ubuntu

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: 2007/02/21, 15:30:44 »
Citaat van: CORVUS_CORAX
Hey koel! je intel-kaart heeft een chipset van nvidia!
En aangezien je al de "nvidia" driver hebt ipv "nv" zit je helemaal goed, daar hoef je niks meer aan te doen! :)
Lees net in LINUX FORMAT _maandblad STEP BY STEP; INSTALLING Nvidia drivers:

Try Nvidia configuration panel to change your sreen - and Twin Vieuw Mode  - resolution INSTEAD OF EDITING the Xorg.config file.

Alleen ik kan nergens mijn Nvidia configuration panel vinden.

Senco