Hallo,
Ik heb een heleboel .cbr-bestanden ................. die ik op mijn bestelde ereader niet kan lezen.
Dus moet ik deze bestanden uitpakken en er een pdf van maken. Dat gaat, als ik het per stuk doe prima met de volgende commando's:
find '/mnt/Data/CalibreLibrary/Willy Vandersteen' -iname "*.cbr" | (while read "F"; do echo "$F"; cp "$F" /mnt/Data/tmp/CBR/; done) #Hiermee copieer ik alle bestanden van Vandersteen naar een aparte CBR dir
dan in /mnt/Data/tmp/CBR alle cbr-bestanden uitpakken:
in Nautilus alles selecteren en kiezen voor 'Hier uitpakken'
dan bestand aanmaken met alle directories met uitgepakte jpg bestanden:
ls -1 --indicator-style=none --ignore=*.txt /mnt/Data/tmp/CBR > /mnt/Data/tmp/CBR/Dirs_bestanden.txt
dan alle .JPG bestanden hernoemen naar .jpg (in huidige directory) en omzetten naar .pdf:
rename s/.JPG/.jpg/ *.JPG && convert *.jpg 0000_file.pdf
Ik heb dan onder /mnt/Data/tmp/CBR een aantal directories met in allemaal een bestand 0000_file.pdf. dat file hernoemen naar de naam van de subdir en klaar is Kees.
In Dirs-bestanden staat:
293 - De Kaperkoters - Willy Vandersteen
44 - Razzia Op Djerba - Willy Vandersteen
70 - De Legende - Willy Vandersteen
Maar er zijn er een heleboel, dus probeer ik er een script van te maken, waarin ik het nieuwe pdf bestand de naam geef van de dir waarin het staat:
while read line; do
basedir='/mnt/Data/tmp/CBR/'
cddir="'"$basedir$line"'"
naam=$line
echo "basedir: "+$basedir
echo "cddir: "+$cddir
echo "naam: "+$naam
cd $cddir
# naam=$(echo $line | mawk '{FS="/";OFS="/"}{print $NF}')
# echo $naam
rename s/.JPG/.jpg/ *.JPG
convert *.jpg $naam.pdf
done < /mnt/Data/tmp/CBR/Dirs_bestanden.txt
Hiermee heb ik de volgende problemen:
cd $cddir werkt niet (bestand of dir bestaat niet (direct vanuit de terminal werkt het wel!))
De eerdere poging met mawk mislukt omdat mawk ondanks de FS en OFS settings splitst op de default spatie

Een heel verhaal maar ik hoop dat het zo duidelijk is
Wie weet een oplossing voor mijn problemen?
Alvast bedankt
Bauke
PS Spaties in bestandsnamen omzetten naar _ is geen optie