Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Problemen sinds vernieuwde ING website bij pagina beleggen  (gelezen 4179 keer)

Offline wpf

  • Lid
Problemen sinds vernieuwde ING website bij pagina beleggen
« Gepost op: 2012/06/02, 21:11:45 »
Sinds ING haar website vernieuwd heeft lukt het mij niet meer om bij de pagina beleggen mijn beleggersrekening te openen.
De pagina blijft blank en het lijkt er op dat die alsmaar doordraait.
De overige van belang zijnde pagina's ivm de normale geldrekening op de website kan ik wel benaderen
Ik werk met Ubuntu 10.4, firefox 12.0 en laatste versie van Adobe 11.2.202.235.
iemand enig idee?
voor alle duidelijkheid, ook via chrome op ubuntu hetzelfde probleem.
Maar via dat (rottige :evil:) Windows XP en firefox lukt het wel om mijn beleggersrekening te openen.
wpf


Offline wpf

  • Lid
Re: Problemen sinds vernieuwde ING website bij pagina beleggen
« Reactie #2 Gepost op: 2012/06/02, 22:32:19 »
Hallo Pjotr,
Ik wil dit met alle plezier doen, het handigste lijkt mij om te kiezen voor de pakketbrond van Duinsoft
http://www.duinsoft.nl/packages.php#repo
Probleem is echter dat ik onder de motorkap weinig te vertellen heb. De genoemde werkwijze is mij net te onbegrijpelijk.
kun jij mij wellicht iets uitgebreider door die stappen heenleiden via Softwarebronnen?
groeten wpf

Re: Problemen sinds vernieuwde ING website bij pagina beleggen
« Reactie #3 Gepost op: 2012/06/02, 22:51:32 »
Heb je überhaupt wel Java geïnstalleerd? Ik zou eerst OpenJDK proberen alvorens op Oracle's JRE (dat overigens, en ik zeg het zo vaak, sinds versie 7 gewoon gelijk is aan OpenJDK) over te gaan.

Offline wpf

  • Lid
Re: Problemen sinds vernieuwde ING website bij pagina beleggen
« Reactie #4 Gepost op: 2012/06/02, 23:03:11 »
Hallo Cumulus007,

Ja ik heb (uiteraard) de volledige installatie zoals in http://sites.google.com/site/computertip/ omschreven uitgevoerd. Ik gebruik ubuntu al diverse jaren en bij nieuwe installaties volg ik altijd nauwgezet deze tips.
Tot aan de vernieuwde website van ING (nu ongeveer 14 dagen?) ook nooit problemen gehad (beleggerspagina opende wat traag, maar opende wel altijd). ik heb ING ook al ingeseind, maar daar kwamen ze niet verder dan de melding dat ik de laatste flashplayer moest installeren (had ik al). Er is nu een signaal opgemaakt richting programmeurs bij ING ,maar ja....)
groeten wpf

Re: Problemen sinds vernieuwde ING website bij pagina beleggen
« Reactie #5 Gepost op: 2012/06/02, 23:15:20 »
Heb je soms plug-ins ingeschakeld in je Firefox?

Offline chaos7

  • Lid
Re: Problemen sinds vernieuwde ING website bij pagina beleggen
« Reactie #6 Gepost op: 2012/06/03, 08:36:02 »
adblock?
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Offline wpf

  • Lid
Re: Problemen sinds vernieuwde ING website bij pagina beleggen
« Reactie #7 Gepost op: 2012/06/03, 11:33:11 »
Ja ik heb vlgns add-onbeheer de volgende plugins geinstalleerd:
DivX 1.4.0.233
iced tea NPR 6 1.9.13
ITunes appl detector
Quick Time plug inn 7.6.6
Shockwave flash 11.2
VLC multimedia plugin
windows media player plugin.

Lijkt mij niets bijzonders toe, en overigens ook via browser Chrome waar ik niets heb toegevoegd ervaar ik dezelfde problemen.
wpf

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Problemen sinds vernieuwde ING website bij pagina beleggen
« Reactie #8 Gepost op: 2012/06/03, 11:55:56 »
Doe gewoon even de overstap naar Oracle Java.... openJDK kan *nog steeds* niet 100 % van wat Oracle Java kan.

De terminaltoverspreuk om de pakketbron van Duinsoft toe te kunnen voegen is deze (kopieer en plak):
gksudo leafpad /etc/apt/sources.list

Hiermee open je je bronnenlijst met kladblokje Leafpad. Indien geen Leafpad in je systeem: installeer die eerst even.

Voor de rest: zie de handleiding op Duinsoft zelf.

Het is niet gegarandeerd, dat je hiermee je probleem oplost. Maar de kans dat deze ingreep helpt, is wel groot.
« Laatst bewerkt op: 2012/06/03, 11:59:46 door Pjotr »

Re: Problemen sinds vernieuwde ING website bij pagina beleggen
« Reactie #9 Gepost op: 2012/06/03, 18:22:55 »
Doe gewoon even de overstap naar Oracle Java.... openJDK kan *nog steeds* niet 100 % van wat Oracle Java kan.

De terminaltoverspreuk om de pakketbron van Duinsoft toe te kunnen voegen is deze (kopieer en plak):
gksudo leafpad /etc/apt/sources.list

Hiermee open je je bronnenlijst met kladblokje Leafpad. Indien geen Leafpad in je systeem: installeer die eerst even.

Voor de rest: zie de handleiding op Duinsoft zelf.

Het is niet gegarandeerd, dat je hiermee je probleem oplost. Maar de kans dat deze ingreep helpt, is wel groot.
https://blogs.oracle.com/henrik/entry/moving_to_openjdk_as_the
:)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Problemen sinds vernieuwde ING website bij pagina beleggen
« Reactie #10 Gepost op: 2012/06/03, 19:01:08 »
@Cumulus007: ik ben me bewust van het streven naar convergentie. Al enige tijd, trouwens. :)

Maar de praktijk leerde mij anders. Kort na het uitkomen van 12.04 heb ik op een bepaalde machine weer eens geprobeerd om met openJDK te schaken op Yahoo Games. En weer lukte dat niet, en wederom wel toen ik op die machine overstapte naar Oracle Java...

Kortom: er zitten blijkbaar nog steeds relevante verschillen tussen die twee. "Es lebe der kleine Unterschied" (al bedoelen de Duitsers daar iets anders mee).  :)
« Laatst bewerkt op: 2012/06/03, 19:03:11 door Pjotr »

Offline wpf

  • Lid
Re: Problemen sinds vernieuwde ING website bij pagina beleggen
« Reactie #11 Gepost op: 2012/06/07, 16:00:09 »
Het probleem is opgelost!
Ik heb de laatste versie ubuntu 12.04 geinstalleerd en aangepast zoals op http://sites.google.com/site/computertip/ is omschreven. En ik kon weer de beleggingsrekeningen raadplegen. Omdat de nieuwe versie nogal traag en af en toe wat oponthoud gaf heb ik de gnomeversie ook geïnstalleerd, zodat ik weer op de oude en vertrouwde versie kon werken. Helaas kon ik toen weer geen toegang krijgen tot de beleggingsrekeningen via 'Mijn ING'. (Heeft het probleem hier iets mee te maken???)

Nu heb ik Xubuntu 12.04 geinstalleerd en heb ik wel weer toegang tot de beleggingsrekeningen. (weliswaar duurt het inladen iets langer dan voorheen. Maar dat neem ik graag voor lief.)
Voor alle duidelijkheid: ik heb gewoon de java van JDK in gebruik genomen en verder alle noodzakelijke aanpassingen gedaan.

bedankt voor jullie reacties
wpf

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Problemen sinds vernieuwde ING website bij pagina beleggen
« Reactie #12 Gepost op: 2012/06/07, 16:19:43 »
Maar de praktijk leerde mij anders. Kort na het uitkomen van 12.04 heb ik op een bepaalde machine weer eens geprobeerd om met openJDK te schaken op Yahoo Games. En weer lukte dat niet, en wederom wel toen ik op die machine overstapte naar Oracle Java...
Heb je wel eens geprobeerd om dit met de Rndr-plugin met Chromium te doen? Voor Silverlight-sites als Magister werkt dit meer dan prima en volgens de documentatie zou dit ook moeten gelden voor sites met Java.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Problemen sinds vernieuwde ING website bij pagina beleggen
« Reactie #13 Gepost op: 2012/06/08, 12:56:49 »
Met de Rndr-plugin van Chromium lukt het inderdaad om Java-sites te benaderen. Heb het geprobeerd met Runescape en wat andere Java-sites en die laden alllemaal. Je hoeft er qua performance niet zo heel veel van te verwachten maar voor toepassingen als een schaakspelletje is het geen probleem.

Doe er je plezier mee zou ik zeggen.