Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] KDE updates, maar ik gebruik toch Unity?  (gelezen 830 keer)

[OPGELOST] KDE updates, maar ik gebruik toch Unity?
« Gepost op: 2012/05/31, 14:22:50 »
Vandaag: 69 bestanden in de updates; de meeste hebben betrekking op KDE...wat ik niet (bewust) gebruik, want ik gebruik Unity
Wat moet ik nu met al die met KDE updates?
« Laatst bewerkt op: 2012/05/31, 16:40:28 door Peterbeter »
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Re: KDE updates, maar ik gebruik toch Unity?
« Reactie #1 Gepost op: 2012/05/31, 15:17:17 »
Klinkt logisch en had zelf ook wel bedacht dat er dan ergens een paar KDE zaken zullen zijn geïnstalleerd.
Dat heb ik altijd wel ergens in gebruik zoals ook in 10.04.

Maar nu plotseling 69 updates krijgen op een dag is me toch wat te gortig. Dat moet wijzen op een abnormale situatie, dacht ik zo.
Ik heb wel Cinnamon erop gezet (4 dagen terug) als alternatief voor het geval ik Unity niet (goed) kan gebruiken.
Maar ik blijf Unity gebruiken zolang het geen onwerkbare situaties oplevert zoals in mijn eerste install van 12.04. Die problemen werden volgens mij geheel veroorzaakt door de grafische driver problemen; sinds de nieuwste versie is er hier geen probleem meer met Unity (3D).
Ben ook benieuwd of er misschien meer mensen zijn met plotseling een groot aantal KDE gerelateerde updates?
Herman Brood

Offline bad65

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2012/05/31, 15:51:20 »
Had ik vanmorgen ook. Ik denk dat dat komt door de installatie van het een of ander programma (waarschijnlijk Krusader)..

« Reactie #3 Gepost op: 2012/05/31, 16:23:59 »
Een hele trits updates gaat o.a. over Nepomuk.....en ik kan me niet herinneren dat ooit eerder te hebben gezien noch geïnstalleerd.
Het blijkt nodig voor KDE zaken.
En het enige prog dat ik in mijn geïnstalleerde lijst kon vinden dat direct in relatie staat tot KDE was: KNetAttach, een netwerk assistent.
Herman Brood

« Reactie #4 Gepost op: 2012/05/31, 16:40:01 »
Na verwijderen van KNetAttach heb ik nog 25 updates over; dat scheelt dus al flink.
De meeste resterende updates betreffen vertalingen voor Gnome en KDE en nog wat ¨los spul¨.

Cumulus, bedankt voor je code, maar dat vind ik nu nog iets te drastisch.
Ik blijf maar even aan de voorzichtige kant en er zal mogelijk nog ergens een Kubuntu toepassing tussen hangen, die ik toch nog wil blijven gebruiken.

Kortom: ik beschouw dit topic als OPGELOST.
Herman Brood