Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Xubuntu 12.04: Bovenste balk herstellen naar orgineel  (gelezen 2079 keer)

Offline MeMe1000

• Lid
Hoi,

Hoe kan ik mijn bovenste werkbalk herstellen zoals deze er direct na het installeren uitziet? Of hoe kan ik de pictogrammen voor geluid en het mailenvelopje weer terugkrijgen helemaal rechtsbovenaan? Ik werk met Xubuntu 12.04.

Ik heb daarnet namelijk een alternatieve weerapplicatie gedownload uit het softwarecentrum en heb daarna zo'n weerapplicatie/meldingenpictogrammetje helemaal rechtsboven op de werkbalk toegevoegd (naast pictogrammen voor de datum en tijd etc). Deze heb ik vervolgens weer verwijderd, maar nu missen ook de oorspronkelijke pictogrammen voor het geluid en dat mailenvelopje welke er normaal standaard bijstaan na een nieuwe xubuntu installatie.

Zie het bovenste screenshot op: http://linux.softpedia.com/progScreenshots/Xubuntu-Precise-Pangolin-Screenshot-77002.html

Helemaal bovenaan in de balk ontbreken nu dus het mail- en het geluidspictogram. Hoe krijg ik deze terug? Iemand een idee?
« Laatst bewerkt op: 2012/05/22, 23:20:33 door MeMe1000 »

Offline MeMe1000

• Lid
Re: Xubuntu 12.04: Bovenste balk herstellen naar orgineel
« Reactie #1 Gepost op: 2012/05/22, 22:39:55 »
Ik weet niet of dit is toegestaan, maar ik heb de vraag ook op het Engelstalige Ubuntu forum gesteld (zie: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1984908 ).

In het kort was de oplossing: 

Klik met rechts op de werkbalk, selecteer werkbalk en dan nieuwe elementen toevoegen. In dit lijstje Indicator Plugin aankliken/selecteren. Klikken op toevoegen en vervolgens op sluiten. Is een 2 in 1 pictogram, nu staan beide weer op de bovenste werkbalk. De naamgeving en het 2 in 1 gebeuren waren dus een beetje verwarrend, vandaar.

Gelukkig uiteindelijk toch simpel opgelost. Ook nog op de plaats waar ik al 300 keer had gekeken (nieuwe elementen toevoegen)   :)

Misschien heeft iemand er nog iets aan ooit.

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #2 Gepost op: 2012/05/22, 22:48:45 »
Wanneer je kijkt bij de eigenschappen van de balk, dan moet (ongeveer) dit er staan:
Toepassingenmemu
Vensterknoppen
scheidingslijn
mededelingengebied
Indicator-plugin
scheidingslijn
Klok         
<< hier kan ook DateTime staan !
Scheidingslijn
Werkbladwisselaar
scheidingslijn
Sessiemenu
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

Offline MeMe1000

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2012/05/22, 23:08:41 »
Ja klopt Ron. Zoiets staat er bij mij ook + nog wat dingetjes ertussen.

Alleen bereik je dit bij mij in xubuntu 12.04 via: rechtsklikken op de werkbalk, dan werkbalk, werkbalkvoorkeuren en vervolgens in het verschenen venster klikken op elementen.

Het is weer allemaal in orde/opgelost en naar mijn smaak afgemaakt. Nu maar afblijven verder, voordat ik weer een hele dag Pjotr zijn tips overnieuw kan gaan uitvoeren (8 pagina's ofzo) na een nieuwe gedwongen herinstallatie. Toch wel 1/2 dagen mee bezig dan, wil je het weer helemaal naar je smaak inrichten.

Vriendelijke groet,

MeMe1000