Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Microsoft werkt aan DirectX-ondersteuning voor Qt  (gelezen 738 keer)

Offline Vistaus

  • Webteam
    • vistaus
  • Steunpunt: Nee
Microsoft werkt aan DirectX-ondersteuning voor Qt
« Gepost op: 2012/05/22, 10:13:56 »
http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=MTEwNDc

Kijk, dat kan best handig zijn. Misschien helpt het cross-platform ook nog wel :)

Offline wermic

  • Lid
  • Steunpunt: Nee
Re: Microsoft werkt aan DirectX-ondersteuning voor Qt
« Reactie #1 Gepost op: 2012/05/23, 01:13:14 »
Qt is van Nokia

Offline SeySayux

  • Lid
    • SeySayux.net
  • Steunpunt: Nee
Re: Microsoft werkt aan DirectX-ondersteuning voor Qt
« Reactie #2 Gepost op: 2012/05/23, 08:46:34 »
Qt is van Nokia
Qt is van het Qt Project en de commerciƫle licenties worden door Digia PLC verkocht, maar, bedankt om mee te spelen!
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline Vistaus

  • Webteam
    • vistaus
  • Steunpunt: Nee
Re: Microsoft werkt aan DirectX-ondersteuning voor Qt
« Reactie #3 Gepost op: 2012/05/23, 10:25:06 »
Qt is van Nokia

Bedankt voor de bijdrage? Ik weet niet of je het weet maar Qt wordt in KDE gebruikt en ook in Unity 2D enzo. Verder op Symbian, webOS en later dit jaar ook op Android. En aangezien dus KDE enzo dus ook veel op de desktop wordt gebruikt en Qt cross-platform is wordt draag het dus wel degelijk bij :)

@SeySayux: Nope. Qt was van Trolltech maar Trolltech is tegenwoordig van Nokia.

Offline SeySayux

  • Lid
    • SeySayux.net
  • Steunpunt: Nee
Re: Microsoft werkt aan DirectX-ondersteuning voor Qt
« Reactie #4 Gepost op: 2012/05/23, 10:30:41 »
Qt is van Nokia

Bedankt voor de bijdrage? Ik weet niet of je het weet maar Qt wordt in KDE gebruikt en ook in Unity 2D enzo. Verder op Symbian, webOS en later dit jaar ook op Android. En aangezien dus KDE enzo dus ook veel op de desktop wordt gebruikt en Qt cross-platform is wordt draag het dus wel degelijk bij :)

@SeySayux: Nope. Qt was van Trolltech maar Trolltech is tegenwoordig van Nokia.
En Nokia heeft de licentierechten voor de commerciƫle versie aan Digia PLC verkocht om zich vervolgens op Microsofttechnologie te storten. Qt wordt ontwikkeld door de community tegenwoordig (Qt Project), maar Nokia draagt wel nog bij.

Bron: http://blog.qt.nokia.com/2011/05/02/digia-is-working-full-steam-ahead-with-qt-commercial/
« Laatst bewerkt op: 2012/05/23, 10:33:44 door SeySayux »
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline Vistaus

  • Webteam
    • vistaus
  • Steunpunt: Nee
Re: Microsoft werkt aan DirectX-ondersteuning voor Qt
« Reactie #5 Gepost op: 2012/05/23, 10:32:04 »
Oh, dat had ik gemist. Merci voor de aanvulling :)

Offline wermic

  • Lid
  • Steunpunt: Nee
Re: Microsoft werkt aan DirectX-ondersteuning voor Qt
« Reactie #6 Gepost op: 2012/05/24, 00:45:14 »
@vistaus, draai sinds 6.06 kubuntu, en ja ik wist het .

Offline SeySayux

  • Lid
    • SeySayux.net
  • Steunpunt: Nee
Re: Microsoft werkt aan DirectX-ondersteuning voor Qt
« Reactie #7 Gepost op: 2012/05/24, 08:18:49 »
On-topic: leuk dat Microsoft dat doet, maar niet dat wij (Linuxgebruikers) daar snel iets aan gaan hebben...
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline Vistaus

  • Webteam
    • vistaus
  • Steunpunt: Nee
Re: Microsoft werkt aan DirectX-ondersteuning voor Qt
« Reactie #8 Gepost op: 2012/05/24, 10:23:39 »
@Wermic: Ja, maar het voegde verder weinig toe aan het onderwerp.

@SeySayux: Ik denk wel dat we hier en daar wat extensions kunnen gebruiken, al was het maar voor DirectX in Wine :)