Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Opgelost: OpenFietsMap in Qlandkartegt  (gelezen 1060 keer)

Offline Reijer

• Lid
Opgelost: OpenFietsMap in Qlandkartegt
« Gepost op: 2012/05/17, 23:36:18 »
Volgens dit recept van OFM kan ik de Fietskaart in Qlandkarte importeren:

Installatie onder Wine:
Als je die setup.exe draait met wine, en je netjes door de wizard klikt, komen de uitgepakte bestanden in ~/.wine/drive_c/Garmin/Openstreetmap/OpenFietsMap/ te staan. Zo nodig kun je wine vast ook installeren via het Softwarecentrum.

Kies dan in QLandkarte GT voor Bestand -> Kaart laden en open ~/.wine/drive_c/Garmin/Openstreetmap/OpenFietsMap/10010000.tdb. Daarna vraagt QLandkarte GT om een bestand met de basismap. Kies daarvoor ~/.wine/drive_c/Garmin/Openstreetmap/OpenFietsMap/10010000.img.

NB De Openfietsmap is niet ontwikkeld en getest voor QLandkarte, dus ik kan niet garanderen dat deze volledig compatibel is.

Maar Ik zie de map /home/reijer/.wine/ enz   niet in de lijst. (uiteraard wel in Nautilus met <ctrl> h).
Op dat moment <ctrl> h toetsen werkt niet.
Hoe verder ?
« Laatst bewerkt op: 2012/05/18, 10:34:56 door Reijer »

Re: OpenFietsMap in Qlandkartegt
« Reactie #1 Gepost op: 2012/05/18, 00:19:47 »
1. Die bewuste bestanden vanuit nautilus naar een andere locatie kopiƫren waar Qlandkarte ze wel kan zien.
2. Is Qlandkarte een KDE-programma? Zo ja dan zou je ipv CTRL+H eens ALT+.(puntjestoets) in het bestandsbladerschermpje van QL kunnen proberen.

Offline Reijer

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2012/05/18, 08:10:41 »
Deze morgen op m'n vrije dag om half acht uit bed gesprongen omdat ik een ingeving kreeg: de map met de kaarten verplaatsen of de punt voor de ".wine" map weghalen. Maar eerst natuurlijk kijken of iemand al geantwoord had. Ja hoor: erik1984 krijgt de eer. Overigens: Alt punt werkt niet.
De punt weghalen werkt en de map kopiƫren ook. Ik heb gekozen voor het weglaten van de punt: scheelt toch 1 Gb !

Offline Reijer

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2012/05/18, 10:34:18 »
Ik ga OFM weer uit Wine verwijderen: Qlandkarte is niet vooruit te branden. Met OpenStreetMap wel. Op deze oude LapTop draai ik ook BaseCamp (van Garmin) in VirtualBoxWindowsXP. Dat draait stukken beter met OFM; en ik kan dan communiceren met m'n Garmin GPSmap62st.
Het was een leuk experiment; wellicht hebben andere lezers iets aan dit draadje.