Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Opgelost: OpenFietsMap in Qlandkartegt  (gelezen 864 keer)

Offline Reijer

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Opgelost: OpenFietsMap in Qlandkartegt
« Gepost op: 2012/05/17, 23:36:18 »
Volgens dit recept van OFM kan ik de Fietskaart in Qlandkarte importeren:

Installatie onder Wine:
Als je die setup.exe draait met wine, en je netjes door de wizard klikt, komen de uitgepakte bestanden in ~/.wine/drive_c/Garmin/Openstreetmap/OpenFietsMap/ te staan. Zo nodig kun je wine vast ook installeren via het Softwarecentrum.

Kies dan in QLandkarte GT voor Bestand -> Kaart laden en open ~/.wine/drive_c/Garmin/Openstreetmap/OpenFietsMap/10010000.tdb. Daarna vraagt QLandkarte GT om een bestand met de basismap. Kies daarvoor ~/.wine/drive_c/Garmin/Openstreetmap/OpenFietsMap/10010000.img.

NB De Openfietsmap is niet ontwikkeld en getest voor QLandkarte, dus ik kan niet garanderen dat deze volledig compatibel is.

Maar Ik zie de map /home/reijer/.wine/ enz   niet in de lijst. (uiteraard wel in Nautilus met <ctrl> h).
Op dat moment <ctrl> h toetsen werkt niet.
Hoe verder ?
« Laatst bewerkt op: 2012/05/18, 10:34:56 door Reijer »

Offline erik1984

• Lid
    • erik1984
Re: OpenFietsMap in Qlandkartegt
« Reactie #1 Gepost op: 2012/05/18, 00:19:47 »
1. Die bewuste bestanden vanuit nautilus naar een andere locatie kopiƫren waar Qlandkarte ze wel kan zien.
2. Is Qlandkarte een KDE-programma? Zo ja dan zou je ipv CTRL+H eens ALT+.(puntjestoets) in het bestandsbladerschermpje van QL kunnen proberen.

Offline Reijer

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2012/05/18, 08:10:41 »
Deze morgen op m'n vrije dag om half acht uit bed gesprongen omdat ik een ingeving kreeg: de map met de kaarten verplaatsen of de punt voor de ".wine" map weghalen. Maar eerst natuurlijk kijken of iemand al geantwoord had. Ja hoor: erik1984 krijgt de eer. Overigens: Alt punt werkt niet.
De punt weghalen werkt en de map kopiƫren ook. Ik heb gekozen voor het weglaten van de punt: scheelt toch 1 Gb !

Offline Reijer

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2012/05/18, 10:34:18 »
Ik ga OFM weer uit Wine verwijderen: Qlandkarte is niet vooruit te branden. Met OpenStreetMap wel. Op deze oude LapTop draai ik ook BaseCamp (van Garmin) in VirtualBoxWindowsXP. Dat draait stukken beter met OFM; en ik kan dan communiceren met m'n Garmin GPSmap62st.
Het was een leuk experiment; wellicht hebben andere lezers iets aan dit draadje.