Hallo,
Ik heb net via een USB stick (geen dvd-drive aanwezig) Ubuntu 12.04 64Bit op mijn Ultrabook (Acer S3, i7 2600, 4GB) naast W7 gezet. Ik heb nu een opstart/GRUB die ik het beste kan omschrijven als "in de war". Ik kan alleen opstarten als mijn USB stick erin zit en ik krijg een GRUB "oude stijl". Hopelijk kunnen jullie me helpen dit op te lossen.
- Tijdens de installatie heb ik niet de online updates ingeschakeld, omdat ik dacht geen internet te hebben (heb immers geen mogelijkheden via een kabel te verbinden). Overigens bleek dit wel aanwezig, omdat ik via de live-sessie een draadloze verbinding opgezet heb. Ik ben overigens vergeten de USB stick op fouten te controleren.
- Na een succesvolle installatie heb ik opnieuw opgestart. USB stick verwijderen en wat gebeurt er: geen GRUB, gewoon rechtstreeks in Windows.
- Eerst heen en weer wisselen van Boot-volgorde in Bios (dacht niet dat het daar aan lag, maar wilde dat proberen): geen verandering.
- Daarna opstarten met eerstgenoemde USB stick erin en: een mooie GRUB met keuzemenu, Ubuntu kiezen, inloggen. Ik heb in die sessie automatisch naar updates gezocht en deze geïnstalleerd.
- Proberen op te starten zonder USB stick: melding, No Operating System.
- Proberen op te starten met USB stick: GRUB keuzemenu "oude stijl" (witte DOS-letters in Zwart scherm), met toegang tot werkende Ubuntu 12.04.
Ik denk dat het aan een verkeerde installatie van GRUB ligt, maar heb geen idee hoe ik dit moet verhelpen. Alle hulp is welkom!
Bedankt, Tom