Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Probleempje met beryl  (gelezen 1894 keer)

piratenaapje

• Gast
Probleempje met beryl
« Gepost op: 2007/02/18, 21:07:04 »
Het probleem is dat ik geen titelbar heb bij mijn vensters, als je niet weet wat ik bedoel:

Ik heb me een uurtje bezig gehouden met het instellen van Beryl, maar hoe ik de titel bar kan terugkrijgen kon ik nergens vinden

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
Probleempje met beryl
« Reactie #1 Gepost op: 2007/02/18, 22:22:27 »
Het kan zijn dat je "beryl settings => visuele effecten => vensterdecoratie" uit hebt staan. Of het kan, wat ik ook ooit wel heb dat de titlebar achter de "menubalk" zit (alleen bij fullscreen). Dat kun je oplossen door het scherm ff te verplaatsen
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

piratenaapje

• Gast
Probleempje met beryl
« Reactie #2 Gepost op: 2007/02/19, 08:08:31 »
Heb in de plaats van beryl compiz geinstalleerd, dit werkt wel naar behoren.

piratenaapje

• Gast
Probleempje met beryl
« Reactie #3 Gepost op: 2007/02/19, 08:28:23 »
Bij nader inzien werkt compiz toch niet beter: elke keer dat ik het opstart wordt mijn scherm wit, ik kan echter wel nog grafische effectjes (zoals het roteren van de kubus) uitvoeren. Enig idee hoe ik dit kan verhelpen? Ik heb al geprobeerd om compiz te herinstalleren, maar dit maakte geen verschil.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
Probleempje met beryl
« Reactie #4 Gepost op: 2007/02/19, 10:21:13 »
Welke versie van Ubuntu gebruik je?
Wat voor grafische kaart heb je?
Welke drivers heb je daarvoor geïnstalleerd?

Wat krijg je te zien als je beryl-manager afsluit, en die daarna weer opstart vanuit een terminal?

Offline BailHope

• Lid
    • Techneut
Probleempje met beryl
« Reactie #5 Gepost op: 2007/02/19, 14:28:43 »
Citaat
Bij nader inzien werkt compiz toch niet beter: elke keer dat ik het opstart wordt mijn scherm wit, ik kan echter wel nog grafische effectjes (zoals het roteren van de kubus) uitvoeren. Enig idee hoe ik dit kan verhelpen? Ik heb al geprobeerd om compiz te herinstalleren, maar dit maakte geen verschil.
Ik had precies hetzelfde probleem en ik heb er geen oplossing voor gevonden! Hoe compleet dat ik Beryl ook verwijder, als ik het daarna herinstalleer dan is het probleem terug. Misschien houdt het ding ergens een configuratie bestand bij, en wordt dat niet verwijderd, maar ik heb het dan in elk geval niet gevonden.
Ubuntu user #12046
Mijn blog voor techneuten: http://techneut.wordpress.com
Voor de professionele IT'er: http://it-potato.blogspot.com

piratenaapje

• Gast
Probleempje met beryl
« Reactie #6 Gepost op: 2007/02/19, 14:36:36 »
Ik gebruik Ubuntu 6.10
Nvidia geforce 7600 go
Driver: Nvidia beta graphics driver.
Als ik ubuntu direct in veilige modus opstart, werkt compiz wel zoals het hoort, als ik in gewone modus, en daarna in veilige modus(zonder hardwarematige reboot) werkt het niet.

piratenaapje

• Gast
Probleempje met beryl
« Reactie #7 Gepost op: 2007/02/19, 15:18:00 »
Heb compiz verwijderd en beryl er terug opgezet, nu krijg ik bij beryl ok al een wit scherm.

Offline Ramana

• Lid
Probleempje met beryl
« Reactie #8 Gepost op: 2007/02/19, 18:00:12 »
Zowel met Beryl als met Compiz gebeurt het wel eens dat er geen window-vensters verschijnen.
Wat kan helpen is om (m.b.v. de Beryl-manager) een andere decorator (Beryl standaard decorator Emerald, aquamarine, GTK venster decorator of KDE window decoraraor) te kiezen. Soms moet je de decorator herladen (Beryl-manager > vensterbeheerder herladen).

Wat je ook kunt porberen is: beryl-manager > geavanceerde beryl-opties > rendering > kopie

Pensacola

• Gast
Probleempje met beryl
« Reactie #9 Gepost op: 2007/02/19, 18:05:39 »
Dit probleem het ik ook ooit gehad, en dit heb ik kunnen verhelpen met de hulp van mensen uit #ubuntu-effects op irc.freenode.net
Het betrof een aantal wijzigingen in mijn xorg.conf (geen idee meer welke het zijn, maar als je wil kan ik mijn wel ff posten)

Ahlfie

• Gast
Probleempje met beryl
« Reactie #10 Gepost op: 2007/02/19, 18:59:22 »
Ik heb met het zelfde probleem te kampen. Ik krijg ook mijn tittelbalk niet meer.

Kan iemand mij hier bij helpen aub?

Offline Ramana

• Lid
Probleempje met beryl
« Reactie #11 Gepost op: 2007/02/19, 19:18:32 »
in /etc/X11/xorg.conf in sectie screen toevoegen: Option "AddARGBGLXVisuals" "True"

Ahlfie

• Gast
Probleempje met beryl
« Reactie #12 Gepost op: 2007/02/19, 19:28:08 »
uhu, heb ik al gedaan en na gekeken en het blijft het zelfde. Kan dat nog anders opgelost worden?

Ik krijg mijne terminal zelfs niet deftig geopend. Ik kreeg gewoon een witte kader zonder tekst. Kan dit ook worden opgelost?