Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Opgelost.Krijg steeds een foutmelding voor paswoord.  (gelezen 2058 keer)

Opgelost.Krijg steeds een foutmelding voor paswoord.
« Gepost op: 2012/05/13, 01:05:52 »
Heb nu een nieuwe Ubuntu(12.04) en dus ook een nieuwe Thunderbird,versie12.01 Heb alle account instellingen automatisch gekregen en bij controle lijkt dat allemaal goed.Maar als ik dan email wil op halen krijg ik steeds de melding dat mijn paswoord niet goed is.Nou kan ik makkelijk op de website van de provider mijn paswoord veranderen,dus ik weet zeker dat het paswoord goed is,en toch vertikt hij het.In windows(dualboot pc) en ook thunderbird ook dat paswoord in gevoerd en werkt prima met dezelfde instellingen!Hoe kan dat??

Heb trouwens ook een andere emailclient geprobeert,ook automatisch,maar die maakte er helemaal een potje van(Claws email)Werkte dus ook niet..En kon de accountinstellingen niet eens veranderen..
« Laatst bewerkt op: 2012/05/18, 10:36:36 door Lowlands »
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline jan11000

  • Lid
Re: Krijg steeds een foutmelding voor paswoord.
« Reactie #1 Gepost op: 2012/05/13, 08:11:44 »
Misschien met opstarten van linux staat de numlock of caps lock verkeerd.

Maak in linux gedit open en typ je wachtwoord, hier kun je ook je toetsenbord checken of dit goed is ingesteld.

Re: Krijg steeds een foutmelding voor paswoord.
« Reactie #2 Gepost op: 2012/05/13, 09:09:38 »
Weet niet zeker of hetzelfde is.
Maar...
Had ooit eens eenzelfde probleem met Thunderbird.
Niet het pas woord was het probleem maar de gebruikers naam.
Mijn provider wilde een gebruikers naam bij aanmelding (nog steeds) gelijk aan mijn emailadres.
Thunderbird gebruikt als gebruikers naam alleen het stukje voor de @
ga naar "view stettings this account", "Server Settings"   verander daar de user name in je volledige emailadres.
Ik gebruik: "online"

Hoop dat het werkt
Laptops HP Probook 4720s en HP g72
Testcomputer HP Compaq dc7800p 
email: SteunpuntLeon@gmail.com

Re: Krijg steeds een foutmelding voor paswoord.
« Reactie #3 Gepost op: 2012/05/13, 12:54:30 »
Misschien met opstarten van linux staat de numlock of caps lock verkeerd.

Maak in linux gedit open en typ je wachtwoord, hier kun je ook je toetsenbord checken of dit goed is ingesteld.
Ja,daar heb ik ook al aan gedacht,maar helaas is het dat niet..
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Krijg steeds een foutmelding voor paswoord.
« Reactie #4 Gepost op: 2012/05/13, 12:55:57 »
Weet niet zeker of hetzelfde is.
Maar...
Had ooit eens eenzelfde probleem met Thunderbird.
Niet het pas woord was het probleem maar de gebruikers naam.
Mijn provider wilde een gebruikers naam bij aanmelding (nog steeds) gelijk aan mijn emailadres.
Thunderbird gebruikt als gebruikers naam alleen het stukje voor de @
ga naar "view stettings this account", "Server Settings"   verander daar de user name in je volledige emailadres.
Ik gebruik: "online"

Hoop dat het werkt
Nee,ook dat werkt niet.Ik ga maandag maar naar mijn provider bellen,kijken hoe dat zit.Weet helemaal niet meer wat mijn gebruikersnaam is..
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Krijg steeds een foutmelding voor paswoord.
« Reactie #5 Gepost op: 2012/05/13, 13:00:36 »
Weet niet wie je provider is, maar bij alle providers kun je online (in een browser bedoel ik)  inloggen.
Dat doe je met je gebruikersnaam en wachtwoord. Op een vreemde computer haal ik zowel eens mij mail op.

Laptops HP Probook 4720s en HP g72
Testcomputer HP Compaq dc7800p 
email: SteunpuntLeon@gmail.com

Offline jan11000

  • Lid
Re: Krijg steeds een foutmelding voor paswoord.
« Reactie #6 Gepost op: 2012/05/13, 17:00:57 »
Kijk eens of encryptie aan staat, misschien moet dit uit staan.

Een hele tijd geleden had ik ook zoiets, toen was er opeens iets veranderd in de instellingen, dus check alles goed.
« Laatst bewerkt op: 2012/05/13, 17:10:36 door jan11000 »

Re: Krijg steeds een foutmelding voor paswoord.
« Reactie #7 Gepost op: 2012/05/13, 19:52:51 »
Encryptie(beveiliging dus) staat uit.
En Femke,ik heb geen upgrade gedaan,maar een verse install...En Ubuntu heeft voor het installeren de partitie inhoud gewist.
En die verborgen map had ik ook niks aan gehad,net als bij Firefox,die ik wel bewaard heb,dit zijn nieuwere versies en die hebben een andere inhoud in hun mappen als de vorige versie,dus wat moet je dan veranderen??
Alles is hetzelfde als die in Windows,al had er even een foutje gestaan wat je over het hoofd ziet,want het moest een pop server zijn en geen pop3 server.
Het gekke is alleen dat ik op de website van de provider  mijn wachtwoord tot 2 maal toe heb gewijzigd in een poging het toch voor elkaar te krijgen,maar de Thunderbird in Windows werkt gewoon nog,ondanks dat ik die daar niet verandert hebt.Althans,hij geeft nu aan dat er geen nieuwe berichten op de server staan..

Had ik maar een upgrade gedaan!Misschien had het dan wel gewerkt...
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Krijg steeds een foutmelding voor paswoord.
« Reactie #8 Gepost op: 2012/05/13, 23:19:31 »
Hoe kan het nou mis gaan met de gebruikers naam,als die hetzelfde is al een hele tijd in windows??
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Krijg steeds een foutmelding voor paswoord.
« Reactie #9 Gepost op: 2012/05/14, 00:01:10 »
Weet helemaal niet meer wat mijn gebruikersnaam is..

Moet toch erg makkelijk te weten te komen zijn als je in Windows dezelfde accountgegevens gebruikt.
Misschien is het een idee om de gegevens en opties uit Thunderbird in Windows, exact op te schrijven en die info mee te nemen naar Thunderbird in Ubuntu. Daar zou ik álles eens opnieuw invullen, want ergens moet er toch iets verkeerd staan.
Niet automatisch ervan uitgaan dat automatisch ingevulde dingen goed staan.

Re: Krijg steeds een foutmelding voor paswoord.
« Reactie #10 Gepost op: 2012/05/14, 11:13:38 »
Nee,inderdaad,ik maakte daar mee een foutje,ik weet het wel...
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Krijg steeds een foutmelding voor paswoord.
« Reactie #11 Gepost op: 2012/05/14, 20:29:48 »
Ik dacht ooit een topic gelezen te hebben, waarin werd uitgelegd hoe je in Ubuntu de Thunderbird Profile-map uit Windows kon gebruiken. Als je in Windows nog steeds geen problemen hebt met Thunderbird, is het dan misschien een optie om de Thunderbird Profile-map uit Windows te gebruiken in Ubuntu? Vooropgesteld dat die manier nog steeds werkt in 12.04.

Re: Krijg steeds een foutmelding voor paswoord.
« Reactie #12 Gepost op: 2012/05/18, 10:35:49 »
Ik heb Thunderbird op nieuw geinstalleerd nadat ik in windows een upgrade kreeg van Thunderbird naar dezelfde versie en die werkte gewoon.En nou doet hij het in Ubuntu! ;D
Vraag me niet hoe het kan,maar kennelijk toch iets fout gegaan met installeren,misschien iets te vlug na installatie Ubuntu zelf???Wie zal het zeggen?
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.