Specs: Hoofd-pc zie handtekening
Ubuntu 12.04 met Unity, probleem is zowel op 2D als 3D
Heb gisteren de nieuwste Ubuntu geinstalleerd op aanraden van Pjotr (nee, geen verwijt, ja het was tijd voor een schone installatie) omdat ik na upgraden een trage stroperige muis had.
Heb een X2 videokaart die brak ondersteund wordt door Ati. Zowel met de standaard driver als met de fglrx driver (tja moest hem proberen) blijft het probeem. De fglrx driver weer verwijderd, zat nog steeds met het AMD watermerk (wat dus ook geen succes is). Ook dat weer verwijderd door de signature en de control file door die van Ubuntu 08.12 te vervangen. Goed het watermerk is dus weer weg maar de stroperige muis (anders kan ik het niet omschrijven, het lijk of er een vertraging in zit) blijft. Wat ik ook doe met de muisinstellingen, het heeft geen effect, het verbeterd wel iets maar nog niet zo vlot als tijdens de installatie, dan werkte die wel goed en vlot. Het is zowel op 2D als op 3D.
Goed, ik had dus een schoon systeem, partities waren verwijderd en opnieuw aangemaakt, dan alles opnieuw ingedeeld op ext4 en een clean install. Heb verder nog niets gedaan dan hierboven omschreven.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Geen probleem als ik weer opnieuw moet beginnen. Wil eerst het systeem nu eens goed hebben voor ik alles ga inrichten.
2e probleem is dat hij af en toe niet opstart en na een restart via de restartknop soms wel soms na enige keren goed doorstart. Geen meldingen, scherm blijft zwart. Mogelijk heeft dit er mee te maken maar ik vermoed dat mijn videokaart het aan het begeven is. Ga van de week om een nieuwe. Als dit probleem niet opgelost wordt, dan wordt het hoogst waarschijnlijk een nVidia want ik ben die problemen van Ati beu, ondanks dat ik het hele goede kaarten vind.