Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: .nfo bekijken  (gelezen 1457 keer)

Offline vliegje20

• Lid
.nfo bekijken
« Gepost op: 2007/02/18, 15:31:05 »
Ik heb op mijn laptop geinstalleerd:
info
tkinfo
pinfo

Om de .nfo files te kunnen lezen die op usenet staan. Maar ik begrijp er eigenlijk weinig van hoe die programma's te gebruiken. Kan iemand mij daar wegwijs in maken?

.nfo bekijken
« Reactie #1 Gepost op: 2007/02/18, 16:12:13 »
Volgens mij zijn de .nfo bestanden op UseNet gewoon tekstbestanden die je kunt openen met een gewone teksteditor. Ik dacht dat je echte .nfo bestanden niet kan openen met de genoemde programma's, maar dat kan ik ook verkeerd hebben.
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
.nfo bekijken
« Reactie #2 Gepost op: 2007/02/18, 16:14:59 »
.nfo kun je toch gewoon openen met een tekstverwerkertje, zoals Gedit? Volgens mij is nfo eigenlijk hetzelfde als txt

budster

• Gast
.nfo bekijken
« Reactie #3 Gepost op: 2007/02/18, 16:16:02 »
inderdaad gewoon in text editor openen, staat zo nu en dan nog wel eens wat assci art in dus beetje naar beneden scrollen.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
.nfo bekijken
« Reactie #4 Gepost op: 2007/02/18, 17:38:03 »
Citaat van: budster
inderdaad gewoon in text editor openen, staat zo nu en dan nog wel eens wat assci art in dus beetje naar beneden scrollen.
Grijns..... waar heb je die wijsheid van die ASCII kunst opgedaan, Budster? :-)))

Volgens mij komt dat slechts voor in één, heel bepaald soort nfo bestanden.... :-)

Offline eendje

• Lid
.nfo bekijken
« Reactie #5 Gepost op: 2007/02/18, 21:11:02 »
Citaat van: pjotr123
Citaat van: budster
Grijns..... waar heb je die wijsheid van die ASCII kunst opgedaan, Budster? :-)))

Volgens mij komt dat slechts voor in één, heel bepaald soort nfo bestanden.... :-)
De eerste woorden die in mij opkwamen toen ik dit las warez, cracks, Astalavista .... :P
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
.nfo bekijken
« Reactie #6 Gepost op: 2007/02/18, 21:12:30 »
lol

Offline vliegje20

• Lid
.nfo bekijken
« Reactie #7 Gepost op: 2007/02/19, 08:49:13 »
Dankjullie.

Inmiddels is het gelukt met gedit. Thnx.

Edit: Op mijn windowsbak bekijk ik ze met een nfo viewer. En ja ik weet dat linux anders is dan windows maar ik zat te kijken naar die programmaatjes vandaar.