Op de site van Pjotr staat omschreven wat je kopieert. Misschien moeten daar wat extra waarschuwingen bij ...
Je kopieert i.e.i. de documenten van je persoonlijke map "volledig" naar een USB-stick. Het betekent dat alles onder /home/gebruikersnaam/ gekopieerd wordt. Dat is de door mij beschreven "optie a.".
Als je in de map staat /home/gebruikersnaam/ en je kopieert daarin alleen de submappen zonder een geactiveerde weergave van de verborgen mappen/bestanden dan gaat dus een deel helaas
niet mee in de back-up (nl. de verborgen mappen, met data!, en instellingen).
Pjotr beschrijft afzonderlijk de back-up van Firefox (.mozilla ) en Thunderbird (.thunderbird en de map .mozilla-thunderbird), Evolution wordt niet genoemd en zit er dus niet bij!
Heb je een ander dan het standaard-mailprogramma Thunderbird, zou je vooraf kunnen vragen "maar wat is met ….".
Anders zijn de Evolution- of Kmail-data weg.
Als je de Pjotr-tip onder c. had gevolgd "Werkbalk: Beeld - Verborgen bestanden tonen", dan had je ook een map met .evolution kunnen zien in de 10.04-installatie.
@Pjotr: misschien moeten er meer waarschuwingen bij "wat niet meegaat" zoals ik in Reactie #9 Gepost op: Gisteren om 22:03:03 had beschreven.
btw. Pjotr, je mag "alles" wat ik in het forum noem zonder meer voor Computertips gebruiken/citeren/verwerken in de tips. Als ik een copyright zou willen, zet ik dat er expliciet bij.
De problemen met update-grub met een live-cd komen door het gedeeltelijke volgen van de handleiding van Pjotr. Als je met een live-cd de partitie van de problematische/vastgelopen installatie niet hebt gekoppeld, dan zie je
/usr/sbin/grub-probe: error: cannot find a device for / (is /dev mounted?).
Reparatie gaat als volgt:
- Start uw computer op vanaf de Ubuntu 12.04 Desktop CD (of vanaf een Live-USB met daarop 12.04). Kies "Engels" als taal.
Let op: de Grub in oudere Ubuntuversies is anders gestructureerd dan die in 12.04. Lastig, maar het is helaas een feit.
Gebruik dus alleen de Desktop CD van de Ubuntuversie die u wil herstellen! Dus bij 12.04 de CD van 12.04.