Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wireless kaart firmware  (gelezen 433 keer)

Offline shinger

• Lid
    • shingeri
  • Steunpunt: Nee
Wireless kaart firmware
« Gepost op: 2012/05/06, 10:06:40 »
Hallo jongens,

Tijdens de installatie van Ubuntu 12.04 - 64 bit op mijn laptop (Asus K53SC) vroeg Ubuntu om een iwlwifi firmware. Ik ben het helaas vergeten hoe die heette. Weet iemand hoe ik het opnieuw kan opzoeken in Ubuntu en hoe ik deze dan alsnog kan installeren?

Mocht je meer informatie willen dan post ik die hier wel.

lspci output:
03:00.0 Network controller: Intel Corporation Centrino Wireless-N 100

Offline shinger

• Lid
    • shingeri
Re: Wireless kaart firmware
« Reactie #1 Gepost op: 2012/05/06, 10:35:05 »
Ik ben vandaag wat tegen gekomen.

http://www.intellinuxwireless.org/?n=Downloads

Hier heb ik de

100 Images – for Intel Centrino Wireless-N 100
iwlwifi-100-ucode-39.31.5.1.tgz

gedownload en vervolgens uitgepakt. Vervolgens heb ik het volgende gedaan.

sudo cp iwlwifi-100-5.ucode /lib/firmwareVolgens het README bestandje heb je hem dan geinstalleerd? Activeert hij het dan ook automatisch als ik mijn laptop opnieuw opstart??

Offline Pjotr

• Lid
    • http://sites.google.com/site/computertip
« Reactie #2 Gepost op: 2012/05/06, 11:15:08 »
Als je draadloze kaart na de herstart werkt, dan zal hij het waarschijnlijk gebruiken.  :)

Handige webpagina trouwens. Maar die firmware zit voor Intelkaarten gewoonlijk toch al standaard in Ubuntu?

Offline shinger

• Lid
    • shingeri
« Reactie #3 Gepost op: 2012/05/06, 12:09:53 »
Als je draadloze kaart na de herstart werkt, dan zal hij het waarschijnlijk gebruiken.  :)

Handige webpagina trouwens. Maar die firmware zit voor Intelkaarten gewoonlijk toch al standaard in Ubuntu?

Nou volgens mij heeft Canonical het standaard niet aan toegevoegd omdat het proprietary firmware is aangezien die bij de installatie dus om die firmware vroeg. Ik kon het op USB-stick zetten en dan inladen. Ik neem aan dat ook juist daarom flashplayer, skype,  google chrome, virtualbox, Nvidia-drivers er niet standaard opstaan of met een apt-get install te installeren zijn zonder een extra PPA aan toe te voegen.