Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Printer werkt niet meer via netwerk: Aan het verwerken - Unable to get printer  (gelezen 957 keer)

Offline Nassara

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Tot voor kort kon ik via het netwerk printen op een Canon MP250. Na de upgrade naar 12.04 wordt de printer wel nog herkend en ge├»nstalleerd, maar wanneer ik wil printen krijg ik de melding:  Aan het verwerken - Unable to get printer status.

Hoe kan ik dit verhelpen? - Dank!

Offline Paul Matthijsse

• Lid
  • Steunpunt: Ja
Ik schat dat je je printer opnieuw moet aanmelden. Klik rechtsboven op je bureaublad op dat sterretje, dan printers.

Offline Nassara

• Lid
Dan kom ik in het afdrukbeheer - daar staat de printer vermeldt, aangevinkt, ingeschakeld en gedeeld... Maar bij eigenschappen staat de melding "Unable to get printer status"...

Offline Nassara

• Lid
Iemand?

Offline Paul Matthijsse

• Lid
  • Steunpunt: Ja
Hallo, typ eens in je webbrowser "localhost:631", dan moet je je printer te zien krijgen. Kun je daar een testpagina afdrukken? Of anders daar wat instellingen wijzigen?

Offline Nassara

• Lid
Ook via deze pagina krijg ik de melding dat de printer-status onbekend is. Bizar: wanneer ik op de pagina van de ReadyNas ga kijken, dan staat er nergens een afdrukopdracht in de wachtrij??

Offline Nassara

• Lid
Niemand?

Offline Nassara

• Lid
IK heb hem al meermaals opnieuw geïnstalleerd... Readynas is de netwerkschijf, waar de printer aanhangt...