Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: DVD branden foutmelding: Failed to change write speed  (gelezen 1304 keer)

Basic

  • Gast
DVD branden foutmelding: Failed to change write speed
« Gepost op: 2007/02/17, 16:34:52 »
Hoi,

Heb volgens een goeie HowTo op een engelstalig forum bij een vriend van mij k9copy geïnstalleerd om video DVD's te rippen. Als brandprogramma GnomeBaker. Het besturingssysteem= Ubuntu Dapper.

Rippen met k9copy gaat goed, maar het branden met GnomeBaker wil bij sommige video DVD's niet starten. Hij klikt Burn DVD Image maar bij de voortgangsindicator gaat GnomeBaker niet verder. Als je dat schermpje uitklapt staat er:

Executing 'builtin_dd if=/home/[Gebruiker]/Video/[NaamVideo].iso
of=/dev/hdc obs=32k seek=0'
:-( Failed to change write speed: 2770->3324

Wie weet hoe je dit kan verhelpen? Mijn vriend is niet technisch dus een oplossing waarbij je via de terminal moet branden is niet echt aan hem besteed...
(overigens ben ik zelf wel geïnteresseerd als er geen grafische oplossing is)

Tevens hoorde ik van hem dat als je de brandsnelheid verandert, sommige videos wel gebrand kunnen worden, maar vervolgens (deels) in slowmotion afspelen (op een gewone DVD speler). Maar heb dit nog niet zelf kunnen zien (geen tijd).

Wie heeft de gouden tip?
Alvast bedankt!

Basic

Basic

  • Gast
DVD branden foutmelding: Failed to change write speed
« Reactie #1 Gepost op: 2007/02/19, 19:14:29 »
Zijn er nog andere mensen met hetzelfde probleem, en zo ja: is er nog iemand die dit heeft kunnen verhelpen?

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
DVD branden foutmelding: Failed to change write speed
« Reactie #2 Gepost op: 2007/02/19, 21:00:34 »
Branden op de terminal?
man cdrdao (beide K3B (wat ik je vriend aanraad, k9copy is ook KDE) en gnomebager zijn een GUI erop.

Basic

  • Gast
DVD branden foutmelding: Failed to change write speed
« Reactie #3 Gepost op: 2007/02/20, 21:48:53 »
Hoi zappa,

Bedankt voor je reactie, maar...

volgens mij gebruiken zowel K3B als GnomeBaker dezelfde onderliggende softwarepakketjes (en zijn genoemde progs slechts een schil). Ik kan mij niet voorstellen dat K3B wel maar GnomeBaker niet aan de praat is te krijgen... Lijkt mij niet logisch iig. Heb eerder iets gevonden op internet dat er op zou duiden dat er iets mis is met onderliggende software, maar dat wil dr bij mij niet in. Er zijn hier op dit forum toch VAST mensen die video DVDs (rippen met k9copy en) branden met GnomeBaker lijkt me, en tegen hetzelfde probleem aan zijn gelopen... en belangrijker: dit al hebben opgelost???

Branden via de terminal zou ik misschien wel kunnen doen, maar voor mijn vriend is dit geen optie..

Groeten, Basic

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
DVD branden foutmelding: Failed to change write speed
« Reactie #4 Gepost op: 2007/02/20, 22:47:06 »
Het zijn beide idd een schil op cdrdao.
Maar zie in de opties van k9copy, je kan vragen om met K3B te branden, niet GNOME.
Ik ben zeker dat het dan wel lukt. Waarom het niet lukt met Gnomebaker? Ik vermoed andere conventies van K3B en GNOME of gewoon niet voorzien. Je kan echter wel enkel de .iso aanmaken en die dan daarna branden met Gnomebaker.

Basic

  • Gast
DVD branden foutmelding: Failed to change write speed
« Reactie #5 Gepost op: 2007/02/21, 21:30:04 »
Hoi zappa,

Citaat
Je kan echter wel enkel de .iso aanmaken en die dan daarna branden met Gnomebaker.
oke, was misschien niet duidelijk maar DIT wil dus juist niet lukken! Het rippen/omzetten naar .iso gaat prima, alleen zodra ik de .iso wil branden met GnomeBaker geeft dit prog 'niet thuis', althans bij sommige video DVDs, en de eerder genoemde foutmelding verschijnt. Aangezien ik er van uitga dat deze foutmelding met de onderliggende software te maken heeft, ga ik er van uit dat K3B de betreffende video DVD ook niet kan branden, of zit ik dan fout?

Groeten, Basic

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
DVD branden foutmelding: Failed to change write speed
« Reactie #6 Gepost op: 2007/02/21, 21:41:44 »
Open gnomebaker via terminal.
- Probeer nog eens en bij stop, kijk eens in de terminal naar meer foutmeldingen.
- Zet write-speed op automatisch?

Basic

  • Gast
DVD branden foutmelding: Failed to change write speed
« Reactie #7 Gepost op: 2007/02/21, 22:29:36 »
Citaat
Open gnomebaker via terminal.
- Probeer nog eens en bij stop, kijk eens in de terminal naar meer foutmeldingen.
Oké, er staat nu nog een .iso geparkeerd op mijn vriend's PC. De eerstvolgende x als ik daar ben zal ik de foutmeldingen kopiëren en posten.

Citaat
- Zet write-speed op automatisch?
Volgens mij kan ik bij de DVD Image-brandopties alleen DVD writer, brandsnelheid (een getal) ingeven, en onder Bewerken > Voorkeuren vind ik deze optie ook niet.

Wel staat er in tabblad Advanced > Additional cdrecord options: forceer, maar wat dit inhoudt weet ik niet.

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
DVD branden foutmelding: Failed to change write speed
« Reactie #8 Gepost op: 2007/02/21, 22:40:25 »
Citaat van: Basic
Wel staat er in tabblad Advanced > Additional cdrecord options: forceer, maar wat dit inhoudt weet ik niet.
Doen zou ik zeggen. En probeer anders ook eens gravemaker en K3B.
Ik weet ook van mensen bij wie de privileges verkeerd zaten. (Hoe?, I don't know). Maar gksudo gnomebaker zal het dan wel doen. (Enkel als test please, het is geen mooie linux-manier ;))

Basic

  • Gast
DVD branden foutmelding: Failed to change write speed
« Reactie #9 Gepost op: 2007/02/23, 21:10:43 »
Okiedo, zal het binnenkort eens proberen allemaal...