Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [niet OPGELOST]Lampje van de Num Lock toets blijft branden  (gelezen 4809 keer)

[niet OPGELOST]Lampje van de Num Lock toets blijft branden
« Gepost op: 2012/05/01, 10:38:10 »
Weet niet goed of dit het juiste forum is.
Bij het uitschakelen van mijn computer blijft het lampje van de Num Lock toets branden.
Is hier een oplossing voor behalve wachten tot de computer is uitgeschakeld en dan met de Num Lock toets het uit te schakelen?
« Laatst bewerkt op: 2012/05/04, 17:08:34 door HeinXIX »

Re: Lampje van de Num Lock toets blijft branden
« Reactie #1 Gepost op: 2012/05/01, 11:12:40 »
Je kan in de bios het uit schakelen..
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Lampje van de Num Lock toets blijft branden
« Reactie #2 Gepost op: 2012/05/01, 11:15:53 »
@Lowlands
Misschien is het dan ook handig om te vertellen hoe de TS dit moet doen ;)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Lampje van de Num Lock toets blijft branden
« Reactie #3 Gepost op: 2012/05/01, 11:23:41 »
@Lowlands
Misschien is het dan ook handig om te vertellen hoe de TS dit moet doen ;)
Wordt lastig, want elk BIOS is weer anders.  :P

Re: Lampje van de Num Lock toets blijft branden
« Reactie #4 Gepost op: 2012/05/01, 11:28:00 »
@Lowlands
Misschien is het dan ook handig om te vertellen hoe de TS dit moet doen ;)
Wordt lastig, want elk BIOS is weer anders.  :P

Dat zegt niks, elke computer is anders. Maar Lowlands kan wel een globale handleiding neerzetten misschien.
Ikzelf heb niet mega veel verstand van hardwareproblemen, maar het viel me gewoon even op.
Maar goed, OT maar weer.

Offline jan11000

  • Lid
Re: Lampje van de Num Lock toets blijft branden
« Reactie #5 Gepost op: 2012/05/01, 11:52:58 »
In je bios kun je instellen dat je pc opstart via:
netwerkkaart, toetsenbord, etc
Dus je kan bijv op je toetsenbord duwen dan start je pc op.
Dus je bios handleiding goed lezen, en deze uitzetten.(naam weet ik zo niet).
Je hebt ook moederborden die 5 volt op de pc laten staan zodat je telefoons kunt opladen, dus dit zou het ook kunnen zijn.
Dus deze 2 mogelijkheden proberen.

Zet een link van je moederbord handleiding dan kunnen anderen voor je zoeken indien je het niet vind.

Re: Lampje van de Num Lock toets blijft branden
« Reactie #6 Gepost op: 2012/05/01, 17:27:14 »
Bedankt voor alle suggesties. Ga het even op mijn gemak bekijken. Het is nu ook weer niet zo'n heel groot probleem.
Wat ik me nog wel herinner is dat toen ik voor de allereerste keer Ubuntu (10.04) op mijn computer had gezet zich het zelfde probleem voordeed. Ik geloof dat het toen vanzelf is opgelost.
Wat ik ook gedaan heb is de tip van Pjotr: "Schakel het NumLock-gedeelte van uw toetsenbord in (niet voor laptops)"
Misschien was dit niet nodig bij mij want volgens mij ging zonder het in te stellen de Numlock  gedeelte ook aan . Zal dit ook eens testen.

Re: Lampje van de Num Lock toets blijft branden
« Reactie #7 Gepost op: 2012/05/01, 19:46:29 »
Om in de bios te kunnen komen moet je waarschijnlijk heel snel bij het opstarten van computer op Del(ete) drukken,maarja er zijn er ook die dat met Ctrl hebben,dus ik kan het niet met zekerheid zeggen.Soms zelfs met F8 heb ik ook gezien..En dan ga je met de pijltjestoetsen alles langs tot dat je ergens ziet staan,nummerlocktoets aan of uit.Dat is dus alleen bij opstarten,je kan altijd later die wel weer aan en uit zetten.
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Lampje van de Num Lock toets blijft branden
« Reactie #8 Gepost op: 2012/05/01, 20:38:45 »
In Synaptic heb ik de numlockx weer verwijderd. Geen effect. Numlock gedeelte blijft trouwens wel gewoon werken.
Ik kom via de delete toets in mijn Bios. Ben daar ook geweest en heb daar de Numlock toets op uit gezet. Ook dit had geen effect.
Laat het voorlopig maar zo als het is. Misschien lost het probleem vanzelf op net als de vorige keer. Of zet hem uit via de numlock toets voordat ik afsluit. =D

Re: Lampje van de Num Lock toets blijft branden
« Reactie #9 Gepost op: 2012/05/01, 23:56:40 »
Dan heb ik toch het idee dat de hardware zorgt dat het blijft branden,kortom je toetsenbord...
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Lampje van de Num Lock toets blijft branden
« Reactie #10 Gepost op: 2012/05/03, 01:16:04 »
Met sommige USB-controllers blijft er stroom staan op de USB-poorten na het uitschakelen van de computer. Naar mijn weten is hiet niets aan te doen.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Lampje van de Num Lock toets blijft branden
« Reactie #11 Gepost op: 2012/05/03, 09:52:45 »
Met sommige USB-controllers blijft er stroom staan op de USB-poorten na het uitschakelen van de computer. Naar mijn weten is hiet niets aan te doen.
Stekkerdoos met schakelaar.

Sowieso een goed idee, trouwens: als je er eentje koopt met overspanningsbeveiliging, dan ben je ook wat beter beschermd tegen spanningspieken op het electriciteitsnet.
« Laatst bewerkt op: 2012/05/03, 09:55:03 door Pjotr »

Re: Lampje van de Num Lock toets blijft branden
« Reactie #12 Gepost op: 2012/05/03, 10:13:34 »
Met sommige USB-controllers blijft er stroom staan op de USB-poorten na het uitschakelen van de computer. Naar mijn weten is hiet niets aan te doen.
Stekkerdoos met schakelaar.

Sowieso een goed idee, trouwens: als je er eentje koopt met overspanningsbeveiliging, dan ben je ook wat beter beschermd tegen spanningspieken op het electriciteitsnet.
Dit laatste is iets dat ik al gepland heb om te doen.
Wat betreft het lampje. Van alles geprobeerd maar is nog niet opgelost . Maar ik kan er mee leven om het uit te zetten via de Numlock toets. Kan me er op dit moment niet al te druk meer om maken.

Re: Lampje van de Num Lock toets blijft branden
« Reactie #13 Gepost op: 2012/05/03, 20:30:11 »
Dat is dan ook niet uit zetten van de pc,maar op standby zetten!Het is altijd beter om hem HELEMAAL uit te zetten!Scheelt je toch weer stroomverbruik,want er staat dan nog steeds 5 volt op je toetsenbord b.v.En het is ook wel eens goed als maximale reset!Heb al meerdere keren gehad bij mij zelf en bij anderen dat als je de pc helemaal stroomloos zet,er een fout werd opgeheven...Dus probeer dat ook eens...
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Lampje van de Num Lock toets blijft branden
« Reactie #14 Gepost op: 2012/05/04, 17:08:02 »
Helaas ook deze oplossing werkt niet. :)

Re: [niet OPGELOST]Lampje van de Num Lock toets blijft branden
« Reactie #15 Gepost op: 2012/05/04, 18:08:58 »
Als ik de stroom er afhaal (stekker er uit) dan gaat het lampje na een paar seconden inderdaad uit.  =D  ;)
Mijn reactie was meer gericht op het gedeelte in Low zijn post dat een fout nog wel eens word opgeheven door de stroom van de pc te halen. De pc is een aantal uren van de stroom af geweest maar dat heeft het probleem niet opgelost. Maar heb besloten om er niet langer een probleem van te maken.  ;)
In ieder geval bedankt voor iedereen zijn bijdragen.