Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Sneltoets om vensters te resizen naar helft van het scherm  (gelezen 744 keer)

Sneltoets om vensters te resizen naar helft van het scherm
« Gepost op: 2012/04/30, 20:34:55 »
Hallo,

Zoals de titel al zegt ben ik zoek naar een sneltoets om een venster te resizen naar de linker of rechter helft van mijn scherm. In Windows 7 heb je hier de "Windows toets" met pijltje naar links of rechts en dan wordt het venster aangepast. Ik draai echter Kubuntu 12.04, en hierin kan ik geen vergelijkbaar alternatief vinden.

Weten jullie misschien of deze sneltoets bestaat of dat ik deze ergens kan aanmaken? Het aanmaken van sneltoetsen is mogelijk, ik kan alleen de gewenste actie (venster naar linker of rechter helft) nog niet goed invoeren.

Bedankt voor de hulp alvast.


Re: Sneltoets om vensters te resizen naar helft van het scherm
« Reactie #2 Gepost op: 2012/04/30, 22:50:54 »
Zie dit draadje: http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/unity-sneltoetsen/

Dit draadje heeft betrekking op configuratie door middel van compiz, dat ik niet gebruik m'n Kubuntu machine.

Re: Sneltoets om vensters te resizen naar helft van het scherm
« Reactie #3 Gepost op: 2012/04/30, 23:36:24 »
Kijk --> HIER <-- eens, misschien zit daarin wat je zoekt...
Bij de actie die jij zoekt, staat "Available, but no default" dus moet mogelijk zijn...
« Laatst bewerkt op: 2012/04/30, 23:39:33 door stieviegonzales »
Laptop 1: Acer Aspire 7735z Intel Pentium Dual Cure T4200 @2.00GHz, 2GB RAM, 330 GB HD - Windows XP, Ubuntu 11.10, Kubuntu 11.10
Laptop 2: Sony VAIO VPCEJ2LE1 Intel Core i3 @2.20GHz, 4GB RAM, 500GB HD - Windows 7