Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Lucid: upgrade python naar 2.7  (gelezen 325 keer)

Offline Basel

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Lucid: upgrade python naar 2.7
« Gepost op: 2012/04/28, 21:34:54 »
Op lucid probeer ik Ninja-ide te installeren. Maar de melding die ik krijg is: Error: Dependency is not satisfiable: python (>= 2.7.1-0ubuntu2). Nu heb ik geprobeerd python te upgraden met het volgende resultaat:
$ python -V
Python 2.6.6
$ python2.7 -V
Python 2.7.2+
$ python3 -V
Python 3.1.2

Ik heb begrepen dat de standaard versie niet te upgraden is, maar je alleen nieuwere versies naast de oude kan installeren.
Hoe ga ik de packageinstaller/het install script de nieuwere versie van python laten gebruiken?
Of moet ik de ide via een andere weg installeren?

Weet er iemand tips en/of trics om deze afhankelijkheid op te lossen of te omzeilen?
« Laatst bewerkt op: 2012/04/28, 21:39:32 door Basel »

Offline Basel

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Re: Lucid: upgrade python naar 2.7
« Reactie #1 Gepost op: 2012/04/29, 13:05:31 »
Heb een tijdelijke fix, Ninja-ide v1.1 geinstalleerd ipv v2. Daarna in "preferences > python path" heb ik python3 ingevuld. Dit lijkt te werken in de ide.
import sys
print (sys.version_info)
Geeft als resultaat:
Running: /home/bas/Scripts/versiontest.py
sys.version_info(major=3, minor=1, micro=2, releaselevel='final', serial=0)

Is het in synaptic ook in te stellen welk python path ze gebruikt zodat ik verie 2 van Ninja-ide kan installeren? Heb het zelf nog niet kunnen vinden na wat googlen.

Iemand hier ervaring mee of misschien een ander idee?