Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: pulse audio en jack werkt helaas niet goed samen in ubuntustudio 12.04  (gelezen 338 keer)

Offline Johan van de Sande

• Lid
    • johnsandman
    • http://www.tvnr.be
  • Steunpunt: Ja
Ik heb ubuntustudio ge├»nstalleerd hoera echt een verbetering, echter wanneer ik jack gebruik heb ik een probleem met pulse.  geen enkel applicatie die onder pulse werkt geeft dus 0,0 geluid weer.  Jack-sink en jack-source kan ik niet instellen zou niet weten hoe, want met pavucontrol heb ik een flikkerend scherm omdat pulse aan het zoeken is naar de nieuwe instellingen en valt constant weg.
Onder 11.10 werkt het als een trein met enkele aanpassingen. Ik heb voor donderdag nodig dat het werkt daar ik skype gebruik tijdens mijn internetradio uitzendingen.
Kan ik ergens pulse dusdanig aangeven dat het wel werkt?  als ik bv deze regel gebruik pacmd load-module module-jack-source channels=2; pacmd load-module module-jack-sink channels=2;
ja dat werkt dus niet want dat is al ingesteld ergens voor mij. jack gaat overigens total over zn emmer met xruns, omdat die jack sink en pulse niet kan vinden. Heel vreemd en dit is op twee machines dus is echt geen toeval.

Hopelijk weet iemand raad:)
let share everything we can for a better world

Johan