Ja , Ik heb t ontdekt ! Oplossing voor Nvidia GeForce 6150SE nForce 430 ! Had vanmiddag toch weer stoute schoenen aangetrokken en een upgrade gedraaid van 11.10 naar 12.04 . in eerste instantie natuurlijk inmiddels welbekende foutmelding. Toen wilde ik in Extra Stuurprogramma´s Nvidia drivers uitzetten
(stond op Grafisch versneld stuurprogramma van NVIDIA , versie current aanbevolen )
Ik selecteerde deze regel en drukte eronder op de knop Verwijderen. In plaats dat beide regels grijs werden, werd daarentegen de regel daaronder groen :
Stuurprogramma met hardwareversnelling voor grafische kaarten van NVIDIA , post release updates , versie current updates.
Toen afgemeld van Ubuntu 2D en aangemeld met Ubuntu 3D, toen tot mijn grote vreugd geen foutmedling en de Launcher verscheen zelfs ! O ja, ff offtopic: je kunt de launcher iedere kleur geven die je maar wilt, alleen de kleur 0,0,0 trekt ie niet, dan worden ook de icoontjes zwart, maar als je 1,1,1 kiest, da´s voor mij ook nog zwart, dan keurig netjes alle icoontjes in hun eigen correcte kleuren !
Toch daarna nog 1 x foutmelding gekregen, toen ik CCSM opstartte. Ik heb toen NVidia driver verwijderd, PC herstart, zelfde driver opnieuw ingeschakeld. Sindsdien geen foutmeldingen meer, ook niet bij opstarten CCSM. Vergeet tevens niet in Dash , Nvidia X Server Settings waar mogelijk : Sync to vblank aan te zetten.