Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: OPGELOST vpn probleem  (gelezen 542 keer)

Offline canti

• Lid
  • Steunpunt: Nee
OPGELOST vpn probleem
« Gepost op: 2012/04/25, 21:02:08 »
Wegens een kapot stukje op een cruciale plek van een harde schijf heb ik Debian Squeeze opnieuw moeten installeren. Vervolgens heb ik backup teruggeplaatst, dus ook de vpn-configuratie. Vervolgens kan ik na de installatie van vpnc en network-manager-vpnc geen vpn-verbinding meer krijgen. Er verschijnt dan een foutmelding:
Er was een probleem bij het opstarten van het aanmeldingsdialoogvenster voor VPN-verbindingstype ‘org.freedesktop.NetworkManager.vpnc’. Neem contact op met uw systeembeheerder.
Wat zou er aan de hand zijn? En, nog belangrijker, hoe kan ik het oplossen?

canti
« Laatst bewerkt op: 2012/04/25, 22:26:03 door canti »

Offline canti

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Re: vpn probleem
« Reactie #1 Gepost op: 2012/04/25, 22:25:19 »
ik heb de oplossing gevonden, door toeval (zoals wel vaker  ^-^). Pakketten vpnc en network-manager-vpnc zijn niet genoeg, er moet ook network-manager-vpnc-gnome geïnstalleerd worden. Dan klopt het en heb ik heel snel een vpn-verbinding gekregen.

Nu is deze topic opgelost.

canti