Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Aanschaf laptop - suggesties?  (gelezen 405 keer)

Offline Sylvie

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Aanschaf laptop - suggesties?
« Gepost op: 2012/04/25, 17:12:08 »
Hallo!

In dit topic geen probleem dat opgelost moet worden - ook wel eens fijn. Ik zit al een poos na te denken over de aanschaf van een laptop, waarbij de wireless verbinding via wisselende routers belangrijk is. Het liefst zou ik Ubuntu gebruiken, maar ik ben een beetje bang voor problemen met de internetverbinding. Ubuntu gebruik ik al jaren met plezier, en wanneer er iets was heeft dit forum me altijd wel uit de brand kunnen helpen, maar ik ben een gebruiker met slechts matige computerkennis...
Daarom mijn vraag: raden jullie mij dit af? En zo nee, wat voor laptop zou je aanraden?

Alvast bedankt,
Sylvie

Offline Luckiboy

• Documentatieteam
    • luckiboy
Re: Aanschaf laptop - suggesties?
« Reactie #1 Gepost op: 2012/04/25, 17:24:14 »
Voor een ubuntu laptop raad ik altijd als eerste een Lenovo Thinkpad aan. Deze werken altijd erg fijn met linux-distro's  :)

Offline Buzzin

• Lid
Re: Aanschaf laptop - suggesties?
« Reactie #2 Gepost op: 2012/04/25, 22:15:02 »
Zelf gebruik ik al jaren Dell latitudes en die werken erg prettig, maar zijn niet de goedkoopste.
Ik heb zelf nog nooit problemen gehad met (K)ubuntu, Mint, Debian of Suse.

Wifi onder Linux doet het prima, ook als je wilt roamen.
Football: A battle between two teams of mindless thugs over scraps of coloured cloth. Usually accompanied by the spectacle of 22 overpaid primadonnas kicking a ball on a field.
Debian/Devuan, KDE & Vivaldi addict, RedHat Engineer