Gijsbert :
*Om welke Ubuntu versie gaat het? En heb je een aparte root en home partitie, of alles op een partitie?
-Het gaat om Ubuntu 8.04 alles op1 partitie
*Het scherm wat je krijgt is een tty scherm daar kan je eventueel inloggen met je naam en wachtwoord daarna kan je het commando startx ingeven om in je grafische omgeving te komen.
-Inloggen met naam en wachtwoord lukt idd nog steeds het starten van X werkt niet i.v.m. het niet vinden van de display adapter.
*Lukt dit niet, als je opstart krijg je dan Grub te zien? Zo ja, kies de tweede regel, waarmee je in de recovery mode komt, eerst krijg je een hoop regels tekst te zien en daarna een menu waar je onder andere kan kiezen voor herstel van pakketten
-Zover was ik ook gekomen alleen met het herstellen van pakketten en bestanden krijg ik een reeks fail-meldingen ,kan bepaalde bronnen niet bereiken.
FrSu:
*1 ste stap: Live CD gebruiken om de data in elk geval te redden op een externe schijf/usb.
-Daar was ik al mee begonnen toen ik er geen beweging meer in kreeg.
*Start de grub nog wel op? Dan kun je proberen bedraad aan internet via de recovery keuze de zaak weer aan de praat te krijgen.
-Zie bovenstaand antwoord.
Pjotr:
*Schone herinstallatie
-Daar was ik al bang voor ,ik had al een nieuwe installatie op de planning maar dit zou gebeuren wanneer de 12.04 uitkomt dus deze gebeurtenis komt ietwat te vroeg
*Och, de vraagsteller heeft in elk geval geleerd dat-ie beter van Python af kan blijven....
-Yep zal de volgende keer eerst vragen stellen
.
Solosimpi:
*Zorg dat je je data makkelijk op een extern medium kan plaatsen dan de HD schoonvegen en binnen notime weer een schoon systeem om mee te werken.
-Foto's en muziek en andere data staan veilig op een NAS het gaat nu nog om de firefox favorieten en de mailbox bestanden veilig weg te zetten.