Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: internet door LAN met router  (gelezen 1463 keer)

Offline Adriaan Larmuseau

• Lid
  • Steunpunt: Nee
internet door LAN met router
« Gepost op: 2007/02/16, 21:12:08 »
omdat m'n draadloos netwerk kaartje niet wil werken in ubuntu heb ik nu het "briljante" idee gekregen om m'n router via zo'n UTP kabel te verbinden met m'n pc waar ubuntu 6.10 op draait.
ik ben er al in geslaagd via m'n netwerk kaart te pingen naar m'n router maar meer niet , ik weet namenlijk helemaal niet hoe ik zo'n LAN internet zou moeten doen werken in ubuntu.
De modem is een philips geval gemaakt voor belgacom adsl

Offline Michael Anckaert

• Lid
    • http://www.sinax.be
« Reactie #1 Gepost op: 2007/02/16, 21:17:54 »
Normaal gezien (in een standaard setup zoals je beschrijft), krijgt je computer een IP adres van de router en zou je meteen online moeten kunnen. Als je naar het IP adres van de router kan pingen zou alles goed geconfigureerd moeten zijn.

Als je in je browser (FireFox) het IP adres van de router intikt, kan je dan de instellingen van je router bekijken en aanpassen?
www.sinax.be
Open Source Integrators, consulting and custom development

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Dwarsligger
  • Steunpunt: Ja
« Reactie #2 Gepost op: 2007/02/16, 21:46:47 »
Zorg er dus voor, dat in je (Ubuntu) PC de DHCP aanstaat .......
OpenStandaard evangelist, OpenSource promotor, OpenData liefhebber.
Xubuntu gebruiker en voorstander (XFCE).
In Nederland bekend als een Dwarsligger.

Offline Adriaan Larmuseau

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2007/02/17, 09:25:08 »
Yep is gelukt heb wel moeten kiezen voor statische IP maar heb nu eindelijk internet