Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: problemen met evolution en nicotine  (gelezen 1150 keer)

blansbergen

• Gast
problemen met evolution en nicotine
« Gepost op: 2007/02/16, 20:55:42 »
Heb evolution geinstallerd als mail programma en denk  het uitgaande gedeelte (smtp dus) onvolleditg ingevuld te hebben, krijg dus geen contact en kan mijn post niet versturen. Het aanmaken van de account is gebeurd middels de wizzard.
Leuk allemaal maar zie nu geen kans om de account wederom te openen en de noodzakelijke wijzigingen aan te brengen.
Zou iemand me kunnen helpen en vertellen hoe ik dat moet doen?

Doe vrij veel met soulseek. Onder windows was dit geen probleem want al wat ik wilde kreeg ik voor elkaar. Nu kan dit allemaal ook vast wel met Nicotine maar ik geen idee wat te doen. Is er ergens een handleiding of is er een gebruiker van Nicotine die bereid is me een helpende hand te geven?

Op voorhand bedankt,

Ben

« Reactie #1 Gepost op: 2007/02/16, 21:07:17 »
Over je Evolution probleem:
Onder het menu Bewerken vind je het item Voorkeuren, bij de voorkeuren kan je al de ingesteld email accounts zien en hun instellingen veranderen.
www.sinax.be
Open Source Integrators, consulting and custom development

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2007/02/16, 22:46:41 »
Citaat van: blansbergen
Heb evolution geinstallerd als mail programma en denk  het uitgaande gedeelte (smtp dus) onvolleditg ingevuld te hebben, krijg dus geen contact en kan mijn post niet versturen. Het aanmaken van de account is gebeurd middels de wizzard.
Leuk allemaal maar zie nu geen kans om de account wederom te openen en de noodzakelijke wijzigingen aan te brengen.
Zou iemand me kunnen helpen en vertellen hoe ik dat moet doen?

Doe vrij veel met soulseek. Onder windows was dit geen probleem want al wat ik wilde kreeg ik voor elkaar. Nu kan dit allemaal ook vast wel met Nicotine maar ik geen idee wat te doen. Is er ergens een handleiding of is er een gebruiker van Nicotine die bereid is me een helpende hand te geven?

Op voorhand bedankt,

Ben
de helpende hand

nicotine: staat bij progs install/verwijderen. je hebt het reeds geinstalleerd.
1) bij instellingen=server:server.slsknet.org:2240 dit de "gewone" soulseek
   instellingen=server:server.slsknet.org:2242 dit de "test" soulseek.
2) maak een map aan voor het sharen en de downloads. doe je dat niet,
    wil het prog niet werken. meestal maak je de map aan in : home/jouw naam/soulseek
3) naam en wachtwoord. dat is bekend denk ik. succes!

blansbergen

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2007/02/18, 17:40:04 »
Citaat van: Masuran
Over je Evolution probleem:
Onder het menu Bewerken vind je het item Voorkeuren, bij de voorkeuren kan je al de ingesteld email accounts zien en hun instellingen veranderen.
inderdaad en nu werkt het dus. bedankt