Jeuj, emoticons in het geweer en emoties komen los
De vraag is best valide, is blijkbaar ooit blijven hangen in het grote geheel, had misschien nèt iets anders gebracht kunnen worden dan met een enkelvoudige -bump- . Maar de bedoeling is duidelijk, hoor
Ik ben geen forumsoftwaredeskundige (3* woordwaarde), dus als ik het mis heb dan moet men mij maar verbeteren. Net zoals alle avatars en afbeeldingen in aparte databases zitten, geldt dat voor de emoticons naar ik verwacht ook. Zo'n database kan je dus niet zomaar verwijderen of vervangen, want dan vermink je alle voorgaande posts die hiervan gebruik maken (bijna allemaal dus).
Er zijn dus -nogmaals, vermoed ik- twee mogelijkheden;
1. Ze worden min of meer 1 op 1 vervangen, zodat de oorspronkelijke uitdrukking behouden blijft. Geen idee of dat zomaar gaat, en je moet je dan afvragen of de vervanging wel zin heeft (tenzij we graag bv. blauwe ipv oranje willen of zoiets).
2. Nieuwe emoticons worden
bijgeplaatst, zodat de oude berichten niet worden verminkt, en kunnen dus gebruikt worden in nieuwe berichten vanaf de beschikbaarheid hiervan. Het zou wel netjes zijn als ze dan in dezelfde 'lijn' zitten qua opmaak, anders ziet dat erg rommelig uit.
Een nieuw setje invoeren gaat dus niet zomaar. Begrijpelijk, we willen allemaal wel eens een andere huiskamerindeling en/of andere plaatjes aan de muur, en wallpapers op de pc wijzigen ook wel eens
, maar er komt hier wat meer bij kijken dan het op het eerste gezicht lijkt.
@Thomas: nu je het zegt, die uitlijning klopt niet. Tekst moet meer ruimte krijgen. Of je hebt teveel tekst [/geintje]. Ik weet zo 1-2-3 niet hoe dat te wijzigen is en door wie, wellicht helpt het in de tussentijd om de mogelijkheden een nummer te geven aan het begin?
Btw, het zou ook goed zijn als specifiek de mensen die moeite hadden met de leesbaarheid tussen de berichten onderling, feedback zouden geven of dit (de extra uitlijning om het bericht) nu een
adequate verbetering brengt.