Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum  (gelezen 246331 keer)

Re: Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum
« Reactie #300 Gepost op: 2012/04/29, 23:09:53 »
Dat was voorheen ook. Je ziet alleen de informatie wat een lid zelf kwijt wilt, dus niet te verwarren met de account informatie.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

« Reactie #301 Gepost op: 2012/04/30, 00:24:26 »
Ten eerste even mijn reactie op het nieuwe forum: prachtig, weer helemaal bij de tijd met het nieuwe thema! Ook de meer technische wijzigingen als bijv. inloggen via OpenID bevallen me erg goed. :)

Wel één klein dingetje: de submenu-items van 'Ondersteuning' verwijzen niet allemaal naar dezelfde locaties als op de hoofdsite. De locaties op de hoofdsite voor de items die verschillen zijn:
Bedankt voor het melden, ik neem aan dat iemand dit oppakt. :) Ik denk trouwens dat de hoofdsite wel naar de correcte link voor mailinglijsten verwijst in dit geval. De link waar het forum naar verwijst onder Mailinglijst: http://lists.ubuntu-nl.org/listinfo betreft namelijk geen ondersteuningsmailinglijsten, maar die van de gemeenschapsraad, en nieuws. Die lijsten horen niet onder het kopje ondersteuning thuis. De lijst waar de website naar verwijst, https://lists.ubuntu.com/mailman/listinfo/ubuntu-nl, gaat wel over ondersteuning, en is volgens mij dan ook correct.

« Reactie #302 Gepost op: 2012/04/30, 00:31:12 »
Het vreemde is dat de links wel kloppen vanaf de site zelf, maar vanaf het forum doorklikkende gaat het fout... Dus ik weet niet waar ik de fout moet zoeken. Heb al wat gekeken, maar ik zie nergens fouten in. Of ik kan het gewoon niet aanpassen (hoewel dat wel zou moeten als website editor).

Overigens was het beter om dit in het topic over de website te plaatsen ;)

« Reactie #303 Gepost op: 2012/04/30, 00:33:49 »
Ja? Waarom dan?

« Reactie #304 Gepost op: 2012/04/30, 00:36:32 »
Ik kreeg via de mail trouwens nog heel aardige feedback, met het verzoek dit ook aan de anderen te melden. Hierbij dus:
Citaat
Beste Thomas,

Er is op dit moment nogal wat kritiek op sommige dingen, maar jullie hebben 
een 10 verdiend voor jullie inzet en werk.
Grote klasse en zeg dat ook maar tegen de andere leden.

Met vr. groet

een AOW-er (die zijn wachtwoord kwijt is, vandaar op deze manier)
« Laatst bewerkt op: 2012/04/30, 00:38:16 door Thomas de Graaff »

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #305 Gepost op: 2012/04/30, 08:51:50 »
Het vreemde is dat de links wel kloppen vanaf de site zelf, maar vanaf het forum doorklikkende gaat het fout... Dus ik weet niet waar ik de fout moet zoeken. Heb al wat gekeken, maar ik zie nergens fouten in. Of ik kan het gewoon niet aanpassen (hoewel dat wel zou moeten als website editor).

De balken bovenaan de pagina zijn op het forum andere dan op de website. Ze zien er wel hetzelfde uit, alleen worden ze op een andere manier gemaakt en mag jij ze dus niet aanpassen ;)
De code staat hier en dan moet je de header.template.php hebben.
Patches mag je naar mij en naar Ronnie+Idroy sturen.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #306 Gepost op: 2012/04/30, 09:02:18 »
Ten eerste even mijn reactie op het nieuwe forum: prachtig, weer helemaal bij de tijd met het nieuwe thema! Ook de meer technische wijzigingen als bijv. inloggen via OpenID bevallen me erg goed. :)

Wel één klein dingetje: de submenu-items van 'Ondersteuning' verwijzen niet allemaal naar dezelfde locaties als op de hoofdsite. De locaties op de hoofdsite voor de items die verschillen zijn:
Bedankt voor het melden, ik neem aan dat iemand dit oppakt. :) Ik denk trouwens dat de hoofdsite wel naar de correcte link voor mailinglijsten verwijst in dit geval. De link waar het forum naar verwijst onder Mailinglijst: http://lists.ubuntu-nl.org/listinfo betreft namelijk geen ondersteuningsmailinglijsten, maar die van de gemeenschapsraad, en nieuws. Die lijsten horen niet onder het kopje ondersteuning thuis. De lijst waar de website naar verwijst, https://lists.ubuntu.com/mailman/listinfo/ubuntu-nl, gaat wel over ondersteuning, en is volgens mij dan ook correct.

Toch nog een kleine fix gedaan vandaag ;)

« Reactie #307 Gepost op: 2012/04/30, 10:28:55 »

De balken bovenaan de pagina zijn op het forum andere dan op de website. Ze zien er wel hetzelfde uit, alleen worden ze op een andere manier gemaakt en mag jij ze dus niet aanpassen ;)
De code staat hier en dan moet je de header.template.php hebben.
Patches mag je naar mij en naar Ronnie+Idroy sturen.

Aah, vandaar. Dank voor de verduidelijking, Johan :)
Ik zal eens kijken of ik vandaag een patch kan maken.

@Thomas: Laat maar. Ik dacht dat dit meer betrekking had op de website, maar na Johans uitleg snap ik dat het anders is voor het forum ;)

Offline commandoline

• LoCo-contact
    • marten-de-vries
    • Marten-de-Vries.nl
« Reactie #308 Gepost op: 2012/04/30, 11:54:29 »
Toch nog een kleine fix gedaan vandaag ;)
Dat is snel :). Goed werk!

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #309 Gepost op: 2012/04/30, 12:23:52 »
Inmiddels hebben we het nieuwe forum al weer een tijdje. En ik moet zeggen: het bevalt me uitstekend! Ik zou beslist niet meer terug willen naar het oude.  :)

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #310 Gepost op: 2012/04/30, 13:06:01 »
De collega's van het grote Engelstalige forum hebben voorlopig het nakijken!

« Reactie #311 Gepost op: 2012/04/30, 21:05:46 »
Een verrassende ontdekking;

ik heb vandaag een Wubi-installatie gedaan  bij iemand, en met het uitleggen van Ubuntu en verwijzing naar dit forum kwam ik tot
de constatatie dat ik met de desbetreffende laptop geen problemen had met het 'felle' van het standaardthema.
Ik heb met die persoon wel ongeveer 1.5 a 2 uren bezig geweest op dit forum (zonder aanpassingen) en noch hij noch ik hadden last van pijnlijke ogen. De laptop is een Dell insp. 15.6 ' met CCFL -verlichting glanzend scherm.

Het was pas eenmaal thuisgekomen dat mijn licht aanging dat mogelijk het te 'felle' van dit thema wel eens héél hardware-gebonden is.
Onmiddellijk heb ik mijn HP uit mijn onderschrift genomen, en jawel het eerste was dat opviel dat het witte bij mijn laptop véél feller is dan dat van die Dell.

Is het mede daardoor dat sommigen helemaal geen last hebben van dit thema, en zelfs heel tevreden zijn ermee ?
In ieder geval heb ik op (toeval ?) 2 oudere modellen er wel last van van het felle wit en op de recente laptop van vriendin (de Toshiba uit mijn onderschrift), ook een 15.6' glanzend scherm, totaal geen problemen. Ik had dit thema nooit getest op die laptop vandaar mijn gedeeltelijke verwondering.

Misschien verklaart dit wel veel meer over het waarom. 
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #312 Gepost op: 2012/05/01, 09:02:57 »
Die klachten omtrent last hebben van "wit" begrijp ik absoluut niet. Wat doen jullie dan met tekstverwerking? Zet je de achtergrond op een andere kleur? Alles hangt natuurlijk af van de helderheid van je scherm, en dat moet je gepast instellen in functie van het omgevingslicht.

« Reactie #313 Gepost op: 2012/05/01, 10:10:21 »
Persoonlijk heb ik er geen last van, maar het contrast in het nieuwe thema is wel vrij hoog vind ik, dus ik kan me wel voorstellen dat sommigen daar wel problemen mee hebben. Zoals eerder opgemerkt is de monitor ook van invloed. Thuis bijvoorbeeld is de achtergrond van de tekst duidelijk grijs en met de donkere achtergrond is het dan prima te lezen, al zou ik persoonlijk ook grijstinten oid gebruiken voor de witte vlakken. Op m'n werk is m'n scherm wat minder en daar is niet veel verschil te zien tussen tussen het wit en grijs, waardoor het een groot wit vlak wordt, dat leest minder. Misschien is dat ook wel goed, want ik behoor daar ten slotte ook te werken ipv forums te bezoeken ;)

Ik gebruik gelukkig zelden tekstverwerkers, maar in writer of word vind ik het zwart/wit ook niet echt prettig, vooral niet op een groot scherm. Voor schrijfwerk gebruik vrijwel uitsluitend LaTeX, met Vim als editor en het solarized kleurenschema. Dit schema heeft een relatief laag contrast en vrij zachte kleuren, wat erg fijn is, als je er de hele dag mee moet werken.

Voor grote lappen tekst websites gebruik ik regelmatig readability, die gooit de tekst in een leesbare regellengte met een grijze achtergrond, wat een stuk fijner leest dan de meeste websites.

« Reactie #314 Gepost op: 2012/05/01, 10:24:19 »
Ook hier gebruik ik voor tekstverwerking gelijkaardige software op mijn laptopje.
Ik heb nu op het werk een aantal schermen in vergelijking genomen, en op sommige schermen spat het forum er gewoon af met een sneeuwverblinding. Op anderen zie je zoals FreeTheBee al opmerkte wel degelijk tinten.

Misschien is het beter om het witte wat te verdonkeren met een grijswaarde ? Als dat mogelijk is natuurlijk.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

« Reactie #315 Gepost op: 2012/05/01, 11:43:14 »
http://design.canonical.com/the-toolkit/guides-for-websites/

Qua kleuren is dit toch heel mooi?

Dat is idd. mooi, maar het is het kleurenschema van Canonical, niet van de community. <- Volgens mij tenminste.. <- Niet dus. :)
« Laatst bewerkt op: 2012/05/01, 11:46:27 door Thomas de Graaff »

Offline Rachid

• Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
« Reactie #316 Gepost op: 2012/05/01, 13:45:11 »
In de footer staat:
Citaat
Legal Disclaimer
    © 2010 Canonical Ltd. ...

Ten eerste: klopt dit wel? Wat hebben wij eigenlijk met Canonical te maken?
Ten tweede:  moet dit niet 2012 zijn?

edit: ditzelfde ook voor de website http://www.ubuntu-nl.org/
« Laatst bewerkt op: 2012/05/01, 13:49:42 door Rachid »
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

« Reactie #317 Gepost op: 2012/05/01, 13:54:44 »
Ten tweede:  moet dit niet 2012 zijn?

Die vraag is al eens gesteld, en beantwoord, alleen kan ik het niet terugvinden.
Het had er mee te maken dat ze niet elk jaar die licensie gaan vernieuwen of zoiets.
Laptop 1: Acer Aspire 7735z Intel Pentium Dual Cure T4200 @2.00GHz, 2GB RAM, 330 GB HD - Windows XP, Ubuntu 11.10, Kubuntu 11.10
Laptop 2: Sony VAIO VPCEJ2LE1 Intel Core i3 @2.20GHz, 4GB RAM, 500GB HD - Windows 7

« Reactie #318 Gepost op: 2012/05/01, 14:17:38 »
Ik weet niet of dit gaat, maar is het misschien eventueel mogelijk onderaan het forum (op de beginpagina) een knop "omhoog" te zetten of een link naar "Ubuntu Nederlands" zoals bovenaan?
Dan hoef ik niet elke keer omhoog te scrollen. :)
Laptop 1: Acer Aspire 7735z Intel Pentium Dual Cure T4200 @2.00GHz, 2GB RAM, 330 GB HD - Windows XP, Ubuntu 11.10, Kubuntu 11.10
Laptop 2: Sony VAIO VPCEJ2LE1 Intel Core i3 @2.20GHz, 4GB RAM, 500GB HD - Windows 7

« Reactie #319 Gepost op: 2012/05/01, 14:25:42 »
Ik weet niet of dit gaat, maar is het misschien eventueel mogelijk onderaan het forum (op de beginpagina) een knop "omhoog" te zetten of een link naar "Ubuntu Nederlands" zoals bovenaan?
Dan hoef ik niet elke keer omhoog te scrollen. :)

In de vorige versie van het forum zat die knop er wel, inderdaad. De vraag is: Waar is die gebleven?

« Reactie #320 Gepost op: 2012/05/01, 14:58:38 »
Er is iemand erg snel geweest, want ik zie de knop "omhoog" onderaan de bladzijde...

Oeps, niet op de beginpagina inderdaad...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

« Reactie #321 Gepost op: 2012/05/01, 17:25:36 »
Zou wel handig zijn moest die knop er ook op de begin-pagina staan...

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #322 Gepost op: 2012/05/01, 17:26:48 »
Ook de Home toets op je toetsenbord doet handig dienst in dit verband.

« Reactie #323 Gepost op: 2012/05/01, 17:29:40 »
Ook de Home toets op je toetsenbord doet handig dienst in dit verband.

Hey ja, dat doet ie inderdaad.
Leuk dat ik voor die toets nu ook een functie heb gevonden :)
Dan hoeft die knop er wat mij betreft niet meer komen.
Bedankt Vanadium...

« Reactie #324 Gepost op: 2012/05/01, 19:34:37 »
Levenslang leren....

edit: gaat over het gebruik van de HOME-toets om terug omhoog te gaan bij een lange pagina. Zet er dit maar bij omdat m'n berichhtje anders hier zo raar bovenaan staat... :)
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...