Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Beryl op Kubuntu 6.10 vragen  (gelezen 959 keer)

Offline Hij

• Lid
Beryl op Kubuntu 6.10 vragen
« Gepost op: 2007/02/16, 17:24:21 »
Ik heb naast mijn ubuntu LTS versie nu ook eens kubuntu 6.10 erop gezet. Ziet er heel mooi uit!

Voor de fun wil ik beryl uitproberen. Dus als eerste mijn eerste vraag is mijn videokaart hier geschikt voor:
lspci | grep VGA
Citaat
01:00.0 VGA compatible controller: nVidia Corporation NV15 [GeForce2 GTS/Pro] (rev a4)
Voor de rest heb ik een 1.2 MGH amd Athlon processor en 256 MB ram.
(Ik weet dat meer ram geheugen wordt aanbevolen voor beryl, maar het is niet voor dagelijks gebruik, dus dat maakt niet zoveel uit)

Op de howto's en wiki's wordt steeds geschreven over de nvidia-glx driver. Maar die werkt bij mij niet. Ik heb de nvidia-glx-legacy driver, en die werkt goed. Ik krijg een splash screen van nvidia te zien. Wel heb ik in /etc/X11/xorg.conf nv moeten vervangen door nvidia.

Het commando "glxgears" geeft het volgende:
Citaat
Xlib:  extension "GLX" missing on display ":0.0".
Error: couldn't get an RGB, Double-buffered visual
Wat ik wel raar vind

Voor de rest heb ik deze wiki gevolgd Install Beryl on Ubuntu Edgy with AIGLX

Na het nalopen van deze howto heb ik beryl kunnen installeren, maar niet werkend. Ook heb ik xgl aan de sessie's kunnen toevoegen, maar werkt niet.

- Als eerste mijn vraag of mijn video kaart wel geschikt is voor Beryl? Ik kon het zelf nergens vinden op internet.
 - Werkt mijn videokaart driver wel goed? Omdat glxgears een fout melding geeft

Ik zal met deze vragen maar beginnen, heb er nog meer :) Maar als blijkt dat ik geen geschikte video kaart heb, houd het natuurlijk op ;)