Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Qt missing library?  (gelezen 689 keer)

Offline kevindebb

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Qt missing library?
« Gepost op: 2012/04/18, 13:25:29 »
Hallo iedereen,

Ik wil het spel auralquiz voor persoonlijk gebruik aanpassen. Nu wil ik dit openen met qt creator. Na lang te liggen sukkelen met de library TagLib zit ik nu met het volgende probleem:

Als ik de gedownloade files wil builden verschijnen er de volgende errors op het scherm.

cannnot find -lpulse-mainloop-glib
file not found:
collect2:id returned 1 exit status
file not found:

Volledige error -->
make: Entering directory `/home/kevin/Desktop/auralquiz-v0.8.1-src'
g++ -Wl,-rpath,/home/kevin/QtSDK/Desktop/Qt/4.8.1/gcc/lib -o auralquiz main.o auralwindow.o optionsdialog.o answerbox.o ranking.o moc_auralwindow.o moc_optionsdialog.o moc_answerbox.o moc_ranking.o qrc_Auralquiz.o    -L/home/kevin/QtSDK/Desktop/Qt/4.8.1/gcc/lib -ltag -lphonon -L/home/kevin/QtSDK/Desktop/Qt/4.8.1/gcc/lib -lpulse-mainloop-glib -lpulse -lglib-2.0 -lQtDBus -lQtXml -L/usr/X11R6/lib -lQtGui -lQtCore -lpthread
/usr/bin/ld: cannot find -lpulse-mainloop-glib
collect2: ld returned 1 exit status
make: Leaving directory `/home/kevin/Desktop/auralquiz-v0.8.1-src'
make: *** [auralquiz] Error 1
13:20:49: The process "/usr/bin/make" exited with code 2.
Error while building project Auralquiz (target: Desktop)
When executing build step 'Make'
Weet iemand of dit aan ubuntu ligt of aan de qt distributie zelf. Ik ben niet echt thuis in het includen van library's.

Alvast bedankt
« Laatst bewerkt op: 2012/04/18, 13:35:54 door kevindebb »

Offline SeySayux

• Lid
    • SeySayux.net
  • Steunpunt: Nee
Re: Qt missing library?
« Reactie #1 Gepost op: 2012/04/19, 10:12:53 »
sudo apt-get install libpulse-dev
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net