Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Thunderbird emails (automatisch) inlezen in database?  (gelezen 1055 keer)

Offline John K

• Lid
Thunderbird emails (automatisch) inlezen in database?
« Gepost op: 2012/04/16, 16:55:50 »
Weet iemand hoe ik Thunderbird email (automatisch) kan inlezen in database? Is hier een progje voor of zit de optie al in Thunderbird?

Groet John
« Laatst bewerkt op: 2012/04/16, 16:58:09 door John K »

Offline John K

• Lid
Re: Thunderbird emails (automatisch) inlezen in database?
« Reactie #1 Gepost op: 2012/04/16, 16:58:23 »
Weet iemand hoe ik Thunderbird email (automatisch) kan inlezen in een database? Is hier een progje voor of zit de optie al in Thunderbird?

Groet John
« Laatst bewerkt op: 2012/04/16, 17:06:55 door John K »

Offline John K

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2012/04/19, 13:53:06 »
Ik heb geen idee omtrent wat voor database. Via een formulier op een site kunnen mensen hun gegevens invullen en ik zou deze gegevens graag in een database zien te krijgen, het liefst automatisch.

Ik dacht dat dit niet al te moeilijk zou zijn, maar nu ik erover nadenk lijkt het dat toch wel.

« Reactie #3 Gepost op: 2012/04/19, 14:47:04 »
google docs heeft die functionaliteit

Gr Ruud

Offline John K

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2012/05/03, 12:30:02 »
Maar google docs lijkt me ietswat privacy onveilig, is er een opensource variant daarvan?

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2012/05/03, 19:42:23 »
Ik heb geen idee omtrent wat voor database. Via een formulier op een site kunnen mensen hun gegevens invullen en ik zou deze gegevens graag in een database zien te krijgen, het liefst automatisch.

Ik dacht dat dit niet al te moeilijk zou zijn, maar nu ik erover nadenk lijkt het dat toch wel.
Dat kan dan door ter hoogte van de server de via uw HTML formulier doorgestuurde gegevens op te slaan. Dit kan in een database zoal mysql of sqlite, maar ook eenvoudig in een tekstbestand, dat je dan later bijvoorbeeld in een rekenblad kan importeren. Daarvoor moet je je wel wat verdiepen in HTML forms enerzijds, en anderszijds in de scripting taal die op de server gebruikt wordt en waarmee je de doorgestuurde gegevens verwerkt (php, perl, ...).

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #6 Gepost op: 2012/05/03, 20:00:36 »
Kijk eens op hotscripts.com, daar staan diverse mogelijkheden in diverse script-talen.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.