Hallo,
Geweldig bedankt voor jullie reactie en ik ben nu erg blij geworden, ik heb een en ander uitgeprobeerd en ik kan nu heerlijk naar de radio luisteren.
ik heb de mediaplayer conectivity en de codecs geinstallerd en deze aan VLC gelinkt.
Wanneer ik nu op een radio station klik dan krijg ik eerst een jingle te horen waarna ik op de rechtermuisknopklik en via mediaplayer connectivity de stream kan aan klikken.
Tis nog niet echt wat ik zou willen maar beter een half glas vol dan een half glas leeg.
Ik ga nog ff verer prutsen, in ieder geval heel hartelijk bedankt voor de goede tips.
Groetz Robert.
Hallo,
Ik kom nog even terug op mijn vraag, ik kan nu dankzij jullie hulp ook nog even een aanvulling geven. Ik heb inmiddels al heel wat gestoeid met de plugin MediaPlayerConectivity. Ik kan nu nadat ik de volgende programa's (VLC en XINE) heb geinstalleerd naar de radio luisteren en de filmpjes op nu.nl bekijken.
Wanneer je de volgende instellingen in het program MediaPlayerConnectivity kiest, deze staat in de firefox browser onder extra, dan volgt er een popup menu waar ook instaat instellingen. Klik hier op en je zult diverse mediaformaten te zien krijgen.
de twee belangrijkste om te wijzigen zijn WindowsMedia en Quicktime, verander deze instelling naar /usr/bin/x11/XINE.
Je zult er dan net als ik veel plezier aan beleven. Wat je ook nog moet veranderen in de MediaPlayerConnectivity is op tabblad Extra het vlaggetje onderaan de tab waar staat: "Indien mogelijk altijd fireFox.....", zet dit aangevinkt.
Op tabblad instellingen staat onderaan MPC voor bruikbare koppelingen ....., ook dit moet aangevinkt staan.
heb je dit allemaal gedaan dan kan je alleen nog maar veel plezier hebben in het luisteren en kijken naar jou favorieten.
Succes en nogmaals iedereen hartelijk bedankt.