Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ( opgelost ) scannen in 11.10 werkt niet  (gelezen 793 keer)

Offline myniesp

• Lid
  • Steunpunt: Nee
( opgelost ) scannen in 11.10 werkt niet
« Gepost op: 2012/04/14, 09:53:25 »
Gewoon scannen lukt niet , maar hij ziet hem wel staan : brother dcp 375 cw ( printen lukt wel )
Heb ook xsane geïnstalleerd maar geeft de foutmelding : Kon apparaat niet vinden ' brother3:bus5;dev1' : fout argument
Groetjes

Ps nog een vraagje , ik wilde afbeelding toevoegen maar kon geen bestand kiezen ?
« Laatst bewerkt op: 2012/04/14, 14:03:43 door myniesp »
Oneiric Ocelot ; gmail ; chromium ; ; Skype
Intel quad core cpu q 9400 2.66 ghz;
4 Gig memory ; 2 x HD 320 gig,
Grafische kaart Gigabyte Geforce 9600GT
Wil nog wel eens een schijfje met de mint :-)

Offline petervs

• Lid
Re: scannen in 11.10 werkt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2012/04/14, 11:20:04 »
Ik weet niet wat je al gedaan hebt maar deze driver heb je nodig:
http://welcome.solutions.brother.com/bsc/public_s/id/linux/en/download_scn.html#brscan3

Na installatie van de driver moet het volgende nog worden gedaan:
1. Open het "/lib/udev/rules.d/40-libsane.rules" bestand met rootrechten:

gksudo gedit /lib/udev/rules.d/40-libsane.rules
2. Voeg de volgende 2 regels toe aan het eind van de device lijst. (Maar nog voor de regel  "# The following rule will disable ..."):

# Brother scanners
ATTRS{idVendor}=="04f9", ENV{libsane_matched}="yes"

Wijzigingen opslaan en dan de computer herstarten.
Ubuntu MATE 16.04

Offline myniesp

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2012/04/14, 13:23:48 »
Ja deze heb ik na de nieuwe installatie direct gedaan

Dat is nu al een paar keer dat ik met een opdracht dit te zien krijg :gksudo gedit /lib/udev/rules.d/40-libsane.rules

(gksudo:2351): Gtk-WARNING **: Kan themamodule niet vinden in modulepad: ‘pixmap’,

(gksudo:2351): Gtk-WARNING **: Kan themamodule niet vinden in modulepad: ‘pixmap’,

Dan na het opslaan dit :(gedit:2353): Gtk-WARNING **: Attempting to set the permissions of `/root/.local/share/recently-used.xbel', but failed: Bestand of map bestaat niet

(gedit:2353): Gtk-WARNING **: Attempting to store changes into `/root/.local/share/recently-used.xbel', but failed: Aanmaken van bestand ‘/root/.local/share/recently-used.xbel.T90XCW’ is mislukt: Bestand of map bestaat niet

(gedit:2353): Gtk-WARNING **: Attempting to set the permissions of `/root/.local/share/recently-used.xbel', but failed: Bestand of map bestaat niet

(gedit:2353): Gtk-WARNING **: Attempting to store changes into `/root/.local/share/recently-used.xbel', but failed: Aanmaken van bestand ‘/root/.local/share/recently-used.xbel.IMOVCW’ is mislukt: Bestand of map bestaat niet

(gedit:2353): Gtk-WARNING **: Attempting to set the permissions of `/root/.local/share/recently-used.xbel', but failed: Bestand of map bestaat niet

(gedit:2353): Gtk-WARNING **: Attempting to store changes into `/root/.local/share/recently-used.xbel', but failed: Aanmaken van bestand ‘/root/.local/share/recently-used.xbel.65LFCW’ is mislukt: Bestand of map bestaat niet

Dank

Offline stieviegonzales

• Lid
    • stieviegonzales
« Reactie #3 Gepost op: 2012/04/14, 13:37:23 »
Ps nog een vraagje , ik wilde afbeelding toevoegen maar kon geen bestand kiezen ?

Om een fotootje te uploaden op deze site, moet je links vanonder als je een bericht typt op "extra opties" klikken dan kan je een bestand uploaden ;)
Laptop 1: Acer Aspire 7735z Intel Pentium Dual Cure T4200 @2.00GHz, 2GB RAM, 330 GB HD - Windows XP, Ubuntu 11.10, Kubuntu 11.10
Laptop 2: Sony VAIO VPCEJ2LE1 Intel Core i3 @2.20GHz, 4GB RAM, 500GB HD - Windows 7

Offline petervs

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2012/04/14, 13:39:50 »
Installeer het pakket gtk2-engines-pixbuf

Schijnt 'n bug te zijn:
http://askubuntu.com/questions/66356/gdk-gtk-warnings-and-errors-from-the-command-line
Ubuntu MATE 16.04

Offline myniesp

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2012/04/14, 14:03:07 »
Mercikes voor de hulp , ik kan al scannen met de scanner en xsane .
Ik heb nu ook het pakket via software geïnstalleerd .
En heb ook bestand kiezen gevonden .

3 x hoera

Allé zal ik zien als ik nog eens in terminal moet zijn ;-)

Groetjes