Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: blad wijzers  (gelezen 345 keer)

Offline sosso

• Lid
  • Steunpunt: Nee
blad wijzers
« Gepost op: 2012/04/09, 17:39:51 »
Forum

Ik heb ubuntu 10.04 lts, en firefox.

Hoe kan ik mijn bladwijzers uitprinten

sosso

Offline stieviegonzales

• Lid
    • stieviegonzales
Re: blad wijzers
« Reactie #1 Gepost op: 2012/04/09, 17:56:43 »
Dit vond ik na wat google zoekwerk:

"In Firefox staan de bladwijzers al opgeslagen als een HTML-bestand. U hoeft alleen het juiste bestand nog te vinden. Ga naar Windows Verkenner en typ in de adresbalk %appdata%. Ga vervolgens naar Mozilla | Firefox | Profiles | <willekeurige tekst>. In de map met een rare willekeurige tekst staat een bestand met de naam bookmarks.html waarin uw bladwijzers zitten.
Om een van deze bestanden af te drukken, hoeft u niet meer te doen dan op het HTML-bestand te dubbelklikken en vervolgens de printfunctie van uw browser te gebruiken.
"
Laptop 1: Acer Aspire 7735z Intel Pentium Dual Cure T4200 @2.00GHz, 2GB RAM, 330 GB HD - Windows XP, Ubuntu 11.10, Kubuntu 11.10
Laptop 2: Sony VAIO VPCEJ2LE1 Intel Core i3 @2.20GHz, 4GB RAM, 500GB HD - Windows 7

Offline Cumulus007

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2012/04/09, 18:44:15 »
Dit vond ik na wat google zoekwerk:

"In Firefox staan de bladwijzers al opgeslagen als een HTML-bestand. U hoeft alleen het juiste bestand nog te vinden. Ga naar Windows Verkenner en typ in de adresbalk %appdata%. Ga vervolgens naar Mozilla | Firefox | Profiles | <willekeurige tekst>. In de map met een rare willekeurige tekst staat een bestand met de naam bookmarks.html waarin uw bladwijzers zitten.
Om een van deze bestanden af te drukken, hoeft u niet meer te doen dan op het HTML-bestand te dubbelklikken en vervolgens de printfunctie van uw browser te gebruiken.
"
...Dit zijn instructies voor Windows.
Om het compleet te maken voor Linux:
* In plaats van Windows Verkenner, ga je naar Locaties -> Persoonlijke map. Druk op Ctrl+L. De adresbalk van Bestandsbeheer wordt nu bewerkbaar. Vul het adres aan met
/.mozilla/firefox

dus bijvoorbeeld:
/home/gebruiker/.mozilla/firefox

Nu kun je je bladwijzers uitprinten zoals in de bovenstaande instructies.

Offline sosso

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2012/04/09, 20:56:57 »
Bedankt 007

sosso