Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 11.10: Vervolgmenu's bladwijzers Firefox (11.0) komen traag te voorschijn  (gelezen 965 keer)

Offline wowo

  • Lid
Hebben jullie daar ook last van ?
Bij mijn vele bladwijzers klappen de vervolgmenu's de eerste keer altijd erg traag uit.
Het lijkt erop of Firefox ze eerst ergens moet opslaan.
Als ik nog een keer de vervolgmenu's open dan gaat wel alles vlot.
Helaas zal als ik firox een volgende keer gebruik het weer de eerste keer traag gaan.
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS

Geen problemen hier op 12.04, maar had hier ook geen last van in 11.10

Wat zijn de specs van je PC?

Offline wowo

  • Lid
Specs zijn niet super maar alle andere zaken van Unity 3D verlopen soepel:
Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.00GHz 32bit
RAM 2013MiB
Video ATI RV620 LE AGP [Radeon HD 3450]
Ik ben echter wel een verzamelaar van bladwijzers en orden deze in mappen.

Op een laptop heb ik nog 10.10 staan en daar alles gewoon direct.

Maar op een andere desktop (zelfde specs) met Ubuntu 11.10 (echter Unity 2d vanwege een slechtere videokaart) heeft er ook last van.
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS

Heb er af en toe last van. Heeft er meestal mee te maken dat er in een (ander) browser tabblad iets staat te laden. De bladwijzermappen klappen dan pas uit als die pagina geladen is.

Als je dus iets open hebt staan wat veel bandbreedte vraagt dan heb je soms wat geduld nodig :(

Maarja, dat verschilt dus per computer.

Offline wowo

  • Lid
Het probleem treedt bij mij altijd op wanneer ik voor het eerst met firefox ga internetten. Ik ben dan nog niet met andere pagina's bezig.
Ik ga straks eens kijken of chrome op die computers er bij mij ook last van heeft.(nadat ik de bladwijzers even gesynchroniseerd heb met xmarks)
Nu bedenk ik, misschien heeft zelfs Xmarks ermee te maken ...
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS

Offline wowo

  • Lid
Chrome met Xmarks geeft bij mij geen problemen.
Probleem moet waarschijnlijk toch bij firefox of een van zijn addons (in combinatie met Unity) zijn.
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS

Hier ook hetzelfde probleem in Firefox en zojuist chromium geïnstalleerd en daar is het geen probleem.
Ook als ik Gnome panel gebruik is het probleem in Firefox verdwenen.
Het probleem wordt dus duidelijk veroorzaakt door Unity in combinatie met Firefox

Het probleem wordt veroorzaakt doordat je kennelijk nog steeds de verlopen 11.10 draait.

Sorry vergeten te vermelden maar hier wordt 12.04 gebruikt