Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: keypass in Linux installeren en database op USB stick: werkt dat?  (gelezen 411 keer)

Offline Lutz

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Ik gebruik voor mijn wachtworden keypass op een USB stick en onder Windows werkt die perfect. Onder Ubuntu moet men echter keypass installeren. Kan ik nu de database op de usb stick houden, en zowel van Linunx alsook vanuit Windows deze database openen en /of bijwerken?

Offline donpedroII

• Lid
Re: keypass in Linux installeren en database op USB stick: werkt dat?
« Reactie #1 Gepost op: 2012/04/05, 21:05:43 »
Nu weet ik niet of je KeePass of echt KeyPass bedoeld, maar in de KeePass FAQ lees ik http://keepass.info/help/v2/setup.html#mono .
Via de download een applicatie op je Ubuntu machine zetten en daarna zou het moeten werken ( geen ervaring ).
Ubuntu Pocket Guide and Reference - LinuxCommands.org - Manual Pages (man)

PC: Ubuntu 18.04 LTS /  Intel Core i5 8600 / Gigabyte B360M DS3H / Samsung 970 EVO / Corsair Vengeance LPX 16GB

Offline grizzler

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2012/04/05, 21:43:09 »
KeyPass is er alleen voor Windows. Van KeePass zijn er verschillende varianten. Met de 2.xx-reeks heb ik geen ervaring. De 1.xx-reeks doet het goed op Windows en Linux (geen Mono nodig). Ik heb daarmee ooit (tijdelijk) een database op een USB-stick gebruikt en dat werkte (was wel een jaar of wat geleden).

Edit: net even geprobeerd (had dat stickje nog) en het werkt nog steeds. Met KeePassX 0.4.3 uit de Debian Testing repo.
« Laatst bewerkt op: 2012/04/05, 21:52:01 door grizzler »

Offline erik1984

• Lid
    • erik1984
« Reactie #3 Gepost op: 2012/04/05, 23:35:17 »
Volgens mij kan dat wel maar je moet dan vanuit KeePass (de Windowsversie dus) exporteren naar .kdb formaat. Die database zou je dan moeten kunnen openen met KeePassX. Ik heb het omgekeerde gedaan en mijn KeePassX-db geimporteerd in KeePass met succes.