Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Mountall: Niet verbonden met plymouth  (gelezen 1150 keer)

Offline Nassara

• Lid
[Opgelost] Mountall: Niet verbonden met plymouth
« Gepost op: 2012/04/01, 20:33:48 »
Na een mislukte poging om het muziekprogramma "Jajuk" te installeren, krijg ik bij het opstarten nog maar eens de foutmelding "Mountall: niet verbonden met plymouth".

Ik probeerde reeds via de herstelmodus:

- sudo dpkg --configure -a  : error: kan niet  binnen bij het statusgebied van dpkg: bestandsysteem is alleen-lezen

- sudo apt-get update: geen succes
- sudo apt-get upgrade: evenmin
- sudo apt-get dist-upgrade: geen succes

En nu weet ik het niet meer... ?
« Laatst bewerkt op: 2012/04/02, 09:53:49 door Nassara »

Offline ivo

• Lid
Re: Mountall: Niet verbonden met plymouth
« Reactie #1 Gepost op: 2012/04/01, 21:46:25 »
Mijn zoontje had twee harddisks in zijn PC. Op een gegeven moment klaagt hij nog maar af en toe bij de tweede harddisk te kunnen.
Ik kon de disk dan ook niet unmounten en weer mounten. Met fdisk kon ik de disk ook niet meer zien.
Rebooten gaf dan de melding die jij ook hebt. We hebben de disk uit zijn PC gehaald en het probleem was over.
De disk in mijn PC gaf hetzelfde probleem.

Dus, conlusie: je disk geeft er de brui aan.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline Nassara

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2012/04/01, 21:51:11 »
Nochtans waren er duidelijk problemen na de installatie van Jajuk: het programma wou niet opstarten en ook het "Ubuntu Softwarecentrum" bleef steken op een blanke pagina. Pleit dit niet meer voor een half-geïnstalleerd pakket?

Offline ivo

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2012/04/01, 22:11:19 »
Ja, maar waarschijnlijk kan/kon ie niet overal bij omdat je disk rot is.
Ik zou maar een backup maken van belangrijke spullen, voordat ie er echt mee stopt.
Waarschijnlijk had het probleem ook opgetreden als je op dat moment je haar zat te kammen.
Alleen had je het haren kammen er dan niet de schuld van gegeven. Zo denk ik ook niet dat je Jajuk hier de
schuld van kan geven, gewoon toevallige samenloop van omstandigheden.

error: kan niet  binnen bij het statusgebied van dpkg: bestandsysteem is alleen-lezen

Je package manager zet je bestandsysteem niet op slot............
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline Nassara

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2012/04/02, 09:53:36 »
Opgelost... Via gparted - hoewel nog veel ruimte vrij op de partitie - heb ik de partitie wat vergroot, en nu start-ie vlot weer op... Een raadsel, maar opgelost...

Offline ivo

• Lid
Re: [Opgelost] Mountall: Niet verbonden met plymouth
« Reactie #5 Gepost op: 2012/04/02, 21:31:30 »
Hoe kom je op dat idee, om met gparted wat te gaan doen?