Nieuw hier en in Linux, weet niet waar ik de vraag kwijt kan.
Wil gewoon een ander OS uitproberen.
Ik probeer al jaren een Fedora aan de praat te krijgen. Ben daar nu mee gestopt, gewoon opgegeven.
Heb de iso file ubuntu-10.04.4-desktop-i386.iso in 24 uur gedownload van de NL site.
Hier is een erg slechte of 'global' gezien normale verbinding.
Heb de iso file in fedora bekeken en daarna onder windows gebrand op een CD met infrarecorder.
Lijkt allemaal goed gegaan te zijn. Zelfde files die ik zag in Fedora op deze iso file.
Heb een eenvoudige 32 bits computer Panasonic toughbook cf-28 Ram 249MiB Pentium III. Onontbeerlijk voor ons werk.
Ik ben er altijd vanuit gegaan dat Linux OS altijd kan werken op elke computer, "dat zou de kracht zijn ten
opzichte van Windows: "Doe niet mee aan de hardware ratrace van Windows"
IK heb een aparte Linux casette / Harde schijf 70 Gb, waar nu alleen Fedora 7 op is ingestalleerd, dat ik niet
geconfigureerd krijg.
De CD als boot cd gebruikt op de computer.
Na enige tijd krijg ik een Ubuntu scherm met verlopende puntjes, dan een hele tijd niets, dan een serie regels die
te snel gaan om te lezen en dan een soort OS platform.
Linux Ubuntu 2.6.32-38 generic #83 Ubuntu
SMP 'Date/time' i686 g Nu/License Ubuntu 10.04.4.LTS
To Run command as admintsrator (user "root") use "sudo <command>"
See "man sudo_root" for details.
Gedaan, No manual for sudo_root.
Op de site staat de inhoud van de iso file anders dan bij mij.
Ik heb extra : wubi.exe, die ik niet gebruiken wil, daar ik ubuntu over of naast Fedora wil installeren.
Ik mis de files : CDromupgrade, start.bmp,start.exe.start.ini, ubuntu.ico
En ik mis de directories bin, disctree, programs
De download is helemaal goed gelopen, dus ik begrijp de verschillen niet, zou ook niet moeten zijn.
Ik heb geen mogelijkheid om weer te downloaden en het is ook niet duidelijk welke dan.
Hoe los ik dit op zonder wubi te gebruiken.
Waarom blijft óók Ubuntu zo user-onvriendelijk, zo komen er nooit meer users.
Wat nu?