Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [ opgelost ] iemand ervaring met Claws mail en een maillisting>  (gelezen 3023 keer)

Offline wimapon2

  • Lid
    • amateur radio-astronomisch waarnemingsstation
Ik ben aan het kijken of Claws mail mij bevalt.
Ik wil graag mail naar een hele groep mensen versturen.
Ze moeten niet lastig gevallen worden met een hele lijst e-mail adressen waarnaartoe ik
de mail stuurde... ( dus BCC ) gebruiken.
Bij het menu-item: bericht    is  Mailing-lijst  niet aanklikbaar.
In het help-handboek staat bij Mailing list support: When you have a mailing-list message
selected, the submenu allows you to etc etc...  

Ik begrijp niet wat ik moet doen.


Wim
« Laatst bewerkt op: 2012/03/12, 19:22:51 door wimapon2 »
Een computer is een prachtig stuk gereedschap, jammer dat het zoveel tijd kost om het ding precies te laten doen wat je wilt......

Re: iemand ervaring met Claws mail en een maillisting>
« Reactie #1 Gepost op: 2012/03/11, 10:51:13 »
Geen ervaring met Claws, maar dit kan ook met het standaarde geinstalleerde Evolution/Thunderbird en met een simpele client als Postler.

Offline wimapon2

  • Lid
    • amateur radio-astronomisch waarnemingsstation
Re: iemand ervaring met Claws mail en een maillisting>
« Reactie #2 Gepost op: 2012/03/11, 11:03:50 »
Hoi, goed idee.. een snelle look at google gaf me al wat info, maar kan het POP3 aan?
Wim
Een computer is een prachtig stuk gereedschap, jammer dat het zoveel tijd kost om het ding precies te laten doen wat je wilt......

Re: iemand ervaring met Claws mail en een maillisting>
« Reactie #3 Gepost op: 2012/03/11, 11:04:12 »
Ja.

Offline wimapon2

  • Lid
    • amateur radio-astronomisch waarnemingsstation
Re: iemand ervaring met Claws mail en een maillisting>
« Reactie #4 Gepost op: 2012/03/11, 14:11:02 »
Ik ga het proberen
Bedankt
Wim
Een computer is een prachtig stuk gereedschap, jammer dat het zoveel tijd kost om het ding precies te laten doen wat je wilt......

Offline wimapon2

  • Lid
    • amateur radio-astronomisch waarnemingsstation
Re: iemand ervaring met Claws mail en een maillisting>
« Reactie #5 Gepost op: 2012/03/11, 16:09:16 »
ik vind een paar regels die ik in het terminal venster moet uitvoeren voor Postler:

sudo apt-add-repository: postler-dev/ppa
sudo apt-get update
sudo apt-get install postler

maar helaas:  apt is a not found command...

wat nu?
Een computer is een prachtig stuk gereedschap, jammer dat het zoveel tijd kost om het ding precies te laten doen wat je wilt......

Offline wimapon2

  • Lid
    • amateur radio-astronomisch waarnemingsstation
Re: iemand ervaring met Claws mail en een maillisting>
« Reactie #6 Gepost op: 2012/03/11, 16:13:20 »
ook na installeren van apt met: sudo apt-get install openjdk-6-jdk
doet apt het niet....
Een computer is een prachtig stuk gereedschap, jammer dat het zoveel tijd kost om het ding precies te laten doen wat je wilt......

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: iemand ervaring met Claws mail en een maillisting>
« Reactie #7 Gepost op: 2012/03/11, 16:27:05 »
Je bent een hoop aan het doen, wimapon2, maar niet de goede dingen. Vergeet Postler en hou het bij Mozilla Thunderbird. Indien die niet standaard is geïnstalleerd in jouw Ubuntuversie, installeer 'm dan via het Ubuntu Softwarecentrum en niet via de terminal:
http://sites.google.com/site/computertip/installerenvanprogrammas

Re: iemand ervaring met Claws mail en een maillisting>
« Reactie #8 Gepost op: 2012/03/11, 16:37:06 »
Je bent een hoop aan het doen, wimapon2, maar niet de goede dingen. Vergeet Postler en hou het bij Mozilla Thunderbird. Indien die niet standaard is geïnstalleerd in jouw Ubuntuversie, installeer 'm dan via het Ubuntu Softwarecentrum en niet via de terminal:
http://sites.google.com/site/computertip/installerenvanprogrammas

Postler zit ook gewoon in het Softwarecentrum sinds 11.10, dus ik zie niet in waarom de TS dan niet Postler mag proberen?

Offline wimapon2

  • Lid
    • amateur radio-astronomisch waarnemingsstation
Re: iemand ervaring met Claws mail en een maillisting>
« Reactie #9 Gepost op: 2012/03/11, 17:37:27 »
Heren,
Ik ben inderdaad een hoop aan het doen. Ik ben geen amateur op programmeer/computer gebied,
maar met pc operating systemen wel! ( ik haat ze)
Ik wil zo snel mogelijk mijn vaste dingen op linux gaan doen dus ik maak wat haast.
Ik geef toe, ik doe maar wat.... niet goed, toch goed, als het maar werkt.

ik wil mijn pure basic compiler gebruiken ( heel veel rekenen) , die doet het nu goed
Ik wil mailen met 2 programma's ( zeker weten dat alles absoluut gescheiden zal zijn)
en surfen.

Ik heb evolution in gebruik voor de eerste mail.. prima
maar als tweede mail koos ik Mozilla Thunderbird uit, maar die krijg ik niet aan de praat.
Hij wil alleen maar met imap communiceren.. en wil POP3 en ik wil hiermee met een mailinglist
kunnen werken!


Ofwel, ik zwoeg nog even verder en vecht me er wel doorheen.. maar het is niet mijn hobbie..,.(grin)

Wim
Ik ben trouwens heel blij met jullie hulp!


Een computer is een prachtig stuk gereedschap, jammer dat het zoveel tijd kost om het ding precies te laten doen wat je wilt......

Offline wimapon2

  • Lid
    • amateur radio-astronomisch waarnemingsstation
Re: iemand ervaring met Claws mail en een maillisting>
« Reactie #10 Gepost op: 2012/03/11, 17:39:11 »
sorry:   en wil POP3 en ik wil hiermee    moet zijn:  en ik wil POP3 en ik wil hiermee
Een computer is een prachtig stuk gereedschap, jammer dat het zoveel tijd kost om het ding precies te laten doen wat je wilt......

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: iemand ervaring met Claws mail en een maillisting>
« Reactie #11 Gepost op: 2012/03/11, 17:53:50 »
@wimapon2: Thunderbird kun je ook instellen op POP3. Niet moeilijk; ploeg maar eens wat door de instellingen van T.

@Vistaus: zucht. Weer eens zinloze zeurzin? Filmpje niet bekeken (wenn man keine Ahnung hat...)? Wees eens wat minder een negatieve factor op dit forum, jongen. Ga maar ergens anders mensen voor de voeten lopen.

*Uiteraard* kan Postler ook, maar indien T. al standaard aanwezig is, is dat sowieso makkelijker (minder moeite). Bovendien probeerde de vraagsteller P. te installeren via apt-get, wat een extra complicatie is voor een beginner. Daarom raadde ik P. af.


« Laatst bewerkt op: 2012/03/11, 17:56:45 door Pjotr »

Offline wimapon2

  • Lid
    • amateur radio-astronomisch waarnemingsstation
Re: iemand ervaring met Claws mail en een maillisting>
« Reactie #12 Gepost op: 2012/03/11, 18:04:25 »
Pjotr,
Ik heb met Thunderbird instellingen gespeeld tot mijn vingers blauw waren... maar ik kreeg nooit
de instelling voor IMAP veranderd in POP.
alles weggooien, incl 2 mappen die thunderbird naam dragen, weer opnieuw installeren loste niets op. Alleen de allereerste keer dat ik thunderbird installeerde kreeg ik de vraag of ik imap of pop
wilde... ik heb die vraag toen perongeluk overgeslagen....

wat moet ik nu doen om helemaal overnieuw te beginnen...
ik gebruik Ubuntu 10.04   want die cd had ik toevallig nog liggen.
Een nieuwe cd maken wil  niet lukken want  de file is 725 K groot.. en die past niet op mijn cd's.

ofwel.... wat te doen?
Of, hoe kan ik aan eenvoudig aan een modernere uitgave van Ubuntu komen...

Een computer is een prachtig stuk gereedschap, jammer dat het zoveel tijd kost om het ding precies te laten doen wat je wilt......

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: iemand ervaring met Claws mail en een maillisting>
« Reactie #13 Gepost op: 2012/03/11, 19:05:30 »
Eerst even de Nederlandse taalpakketten binnensleuren via Taalondersteuning (als je 10.04 hebt: Systeem - Beheer - Taalondersteuning), want als je 'm vers installeert, heeft-ie in sommige Ubuntuversies (10.04) de NL vertaling niet bij zich.

Vervolgens Thunderbird starten en gewoon de automatisch meegestarte instellingshulp van Thunderbird annuleren (cancel). Daarna handmatig de boel invullen via werkbalk Thunderbird - Bewerken - Accountinstellingen... klik op Toevoegen. Moet lukken.  :)

Voor de duidelijkheid: tot voor kort gebruikte ik zelf ook Thunderbird, voor het leegtrekken van vijf e-mailadressen. Allemaal POP3. In Ubuntu 10.04. Inmiddels niet meer; nu gebruik ik daar een apart Gmail-account voor.
« Laatst bewerkt op: 2012/03/11, 19:09:08 door Pjotr »

Offline Roel1963

  • Lid
Re: iemand ervaring met Claws mail en een maillisting>
« Reactie #14 Gepost op: 2012/03/11, 20:10:13 »
@Vistaus: zucht. Weer eens zinloze zeurzin? Filmpje niet bekeken (wenn man keine Ahnung hat...)? Wees eens wat minder een negatieve factor op dit forum, jongen. Ga maar ergens anders mensen voor de voeten lopen.

Vistaus geeft advies wat door jou wordt afgebrand, reageert hier vervolgens op en is dan een negatieve factor?

Offline wimapon2

  • Lid
    • amateur radio-astronomisch waarnemingsstation
Re: iemand ervaring met Claws mail en een maillisting>
« Reactie #15 Gepost op: 2012/03/12, 17:49:53 »
Heren, nadat ik ubuntu  (10.04)opnieuw op mijn pc geinstalleerd had en mozilla thunderbird ( (3.1.19) opstartte,
kon ik de imap veranderen in pop.
Nu werkt het zoals ik graag zou willen.
Nu wil ik graag weten of ik een mailinglist met BCC kan gebruiken.
Ik kan in de help er niets over vinden.

Wim
Een computer is een prachtig stuk gereedschap, jammer dat het zoveel tijd kost om het ding precies te laten doen wat je wilt......

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: iemand ervaring met Claws mail en een maillisting>
« Reactie #16 Gepost op: 2012/03/12, 18:19:21 »
Nu wil ik graag weten of ik een mailinglist met BCC kan gebruiken.

Dat kan vast..... Gewoon de naam van de verzendlijst inkloppen bij het BCC-vakje, denk ik.  :)

Offline wimapon2

  • Lid
    • amateur radio-astronomisch waarnemingsstation
Re:[opgelost] iemand ervaring met Claws mail en een maillisting>
« Reactie #17 Gepost op: 2012/03/12, 19:16:17 »
Hoi Pjotr,
Jou methode werkt niet maar ik heb inmiddels een mailtje gestuurd naar Mozilla-thunderbird...
Ze mailde direct terug hoe ik het moest doen.
En hun methode werkt prima.

Ofwel, mijn mail problemen zijn nu wel opgelost.

Iedereen heel erg bedankt voor de hulp.
Ik vind het geweldig dat er zoiets als een ubuntu forum bestaat!
In m'n eentje was het me nooit gelukt

Wim Apon
Een computer is een prachtig stuk gereedschap, jammer dat het zoveel tijd kost om het ding precies te laten doen wat je wilt......