Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] gtk+ 2.0 devel package need to be installed to use PureBasic  (gelezen 301 keer)

Offline wimapon2

• Lid
    • amateur radio-astronomisch waarnemingsstation
  • Steunpunt: Nee
Om mijn standaard compiler op ubuntu te kunnen draaien, krijg ik de melding dat er iets niet
is geinstalleerd.
gtk+ 2.0 devel package
Ik weet niet wat een devel is en ik weet ook niet waar ik het vandaan kan halen.
By synaptic pakketbeheer staan allerlei zaken genoemd die met gtk+ te maken hebben, maar
het woordje devel komt nergens voor...
Wat moet ik doen? Ik ben heel nieuw in ubuntu.

( ik gebruik ubuntu 10.04)

Vast bedankt voor de hulp
Wim
« Laatst bewerkt op: 2012/03/11, 10:37:12 door wimapon2 »
Een computer is een prachtig stuk gereedschap, jammer dat het zoveel tijd kost om het ding precies te laten doen wat je wilt......

Offline erik1984

• Lid
    • erik1984
Re: gtk+ 2.0 devel package need to be installed to use PureBasic
« Reactie #1 Gepost op: 2012/03/10, 00:06:37 »
Een devel package is een pakket dat de compiler nodig heeft voor het compileren van code uit een bepaalde bibliotheek. Om GTK applicaties te bouwen heb je dus het GTK-ontwikkelpakket nodig. Die pakketten eindigen doorgaans op "-dev". Zoek eens naar libgtk2.0-dev

Overigens herken ik het 'probleem'. Zelf programmeer ik af en toe in FreeBASIC en om de compiler daarvan te laten werken moet je ook een aantal -dev pakketten installeren.
« Laatst bewerkt op: 2012/03/10, 00:10:50 door erik1984 »

Offline wimapon2

• Lid
    • amateur radio-astronomisch waarnemingsstation
Re: gtk+ 2.0 devel package need to be installed to use PureBasic
« Reactie #2 Gepost op: 2012/03/10, 08:48:55 »
Hoi Erik,
Ik vond inderdaad:  libgtk2.0-dev
Bij het installeren werden er automatisch nog ongeveer 60 andere dingen geinstalleerd.
Maar het probleem is daardoor opgelost. Ik kan met Pure Basic nu grafieken maken.