Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] gtk+ 2.0 devel package need to be installed to use PureBasic  (gelezen 301 keer)

Offline wimapon2

• Lid
    • amateur radio-astronomisch waarnemingsstation
  • Steunpunt: Nee
Om mijn standaard compiler op ubuntu te kunnen draaien, krijg ik de melding dat er iets niet
is geinstalleerd.
gtk+ 2.0 devel package
Ik weet niet wat een devel is en ik weet ook niet waar ik het vandaan kan halen.
By synaptic pakketbeheer staan allerlei zaken genoemd die met gtk+ te maken hebben, maar
het woordje devel komt nergens voor...
Wat moet ik doen? Ik ben heel nieuw in ubuntu.

( ik gebruik ubuntu 10.04)

Vast bedankt voor de hulp
Wim
« Laatst bewerkt op: 2012/03/11, 10:37:12 door wimapon2 »
Een computer is een prachtig stuk gereedschap, jammer dat het zoveel tijd kost om het ding precies te laten doen wat je wilt......

Offline erik1984

• Lid
    • erik1984
Re: gtk+ 2.0 devel package need to be installed to use PureBasic
« Reactie #1 Gepost op: 2012/03/10, 00:06:37 »
Een devel package is een pakket dat de compiler nodig heeft voor het compileren van code uit een bepaalde bibliotheek. Om GTK applicaties te bouwen heb je dus het GTK-ontwikkelpakket nodig. Die pakketten eindigen doorgaans op "-dev". Zoek eens naar libgtk2.0-dev

Overigens herken ik het 'probleem'. Zelf programmeer ik af en toe in FreeBASIC en om de compiler daarvan te laten werken moet je ook een aantal -dev pakketten installeren.
« Laatst bewerkt op: 2012/03/10, 00:10:50 door erik1984 »

Offline wimapon2

• Lid
    • amateur radio-astronomisch waarnemingsstation
Re: gtk+ 2.0 devel package need to be installed to use PureBasic
« Reactie #2 Gepost op: 2012/03/10, 08:48:55 »
Hoi Erik,
Ik vond inderdaad:  libgtk2.0-dev
Bij het installeren werden er automatisch nog ongeveer 60 andere dingen geinstalleerd.
Maar het probleem is daardoor opgelost. Ik kan met Pure Basic nu grafieken maken.

Heel erg bedankt

Wim
Een computer is een prachtig stuk gereedschap, jammer dat het zoveel tijd kost om het ding precies te laten doen wat je wilt......