Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mario meets Portal: Mari0  (gelezen 9603 keer)

Offline Idroy

  • Artworkteam
    • yddegraaf
  • Steunpunt: Nee
Mario meets Portal: Mari0
« Gepost op: 2012/03/04, 16:51:35 »
Vandaag is Mari0 ook uit gekomen. Daarin speel je gewoon als Mario, maar je hebt ook een portal-gun.

Speelt best wel grappig, en heeft volgens mij ook lokale multiplayer en netwerk multiplayer. Er zit ook nog een level editor bij, en je kan mario wat customizen (ander haar kleur, hoedjes of een andere kleur kleding)

Dit is de website ervan, waar je hem ook (gratis!) kan downloaden.

http://stabyourself.net/mari0/
Wil jij ook graag bijdragen aan Ubuntu NL? Kijk eens bij Mwanzo!

Offline Vistaus

  • Webteam
    • vistaus
  • Steunpunt: Nee
Re: Mario meets Portal: Mari0
« Reactie #1 Gepost op: 2012/03/04, 17:39:06 »
Yeah! Ik had hem al een tijdje terug gezien maar nu is ie dan eindelijk uit, woohoo! :)

Offline erik1984

  • Lid
    • erik1984
  • Steunpunt: Nee
Re: Mario meets Portal: Mari0
« Reactie #2 Gepost op: 2012/03/04, 17:54:19 »
Waar is versie 0.8.0 van Love te vinden waar ze het in de README over hebben? In de pakketbronnen zit 0.7.2 en op de site zie ik ook alleen maar die versie https://love2d.org/ Heb nu maar 0.7.2 geinstalleerd maar dan wil het duidelijk niet:

Warning, quality setting failed! (Result: buffers: 1, samples: 2)
Error: [string "main.lua"]:40: attempt to call field 'setDefaultImageFilter' (a nil value)
stack traceback:
        [string "main.lua"]:40: in function 'load'
        [string "boot.lua"]:310: in function <[string "boot.lua"]:308>
        [C]: in function 'xpcall'

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
  • Steunpunt: Nee
Re: Mario meets Portal: Mari0
« Reactie #3 Gepost op: 2012/03/06, 12:43:09 »
https://launchpad.net/~bartbes/+archive/love-unstable

en dan in de terminal:
love-unstable mari0_1.2.love

Offline erik1984

  • Lid
    • erik1984
  • Steunpunt: Nee
Re: Mario meets Portal: Mari0
« Reactie #4 Gepost op: 2012/03/06, 13:13:25 »
Bedankt. Het kan dus gewoon naast de bestaande installatie van love (uit de pakketbronnen)?

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
  • Steunpunt: Nee
Re: Mario meets Portal: Mari0
« Reactie #5 Gepost op: 2012/03/10, 09:34:45 »
Bedankt. Het kan dus gewoon naast de bestaande installatie van love (uit de pakketbronnen)?

ja hoor! dat lukt prima....

Offline Luckiboy

  • Documentatieteam
    • luckiboy
  • Steunpunt: Nee
Re: Mario meets Portal: Mari0
« Reactie #6 Gepost op: 2012/03/10, 10:50:38 »
Geniale game =D
Even een vraagje, wanneer/hoe wordt je game bewaard? Ik stop nu bijna altijd bij level 1-2, en als ik dan later de game opnieuw speel moet ik weer beginnen bij level 1-1.

Offline Idroy

  • Artworkteam
    • yddegraaf
  • Steunpunt: Nee
Re: Mario meets Portal: Mari0
« Reactie #7 Gepost op: 2012/03/10, 16:18:11 »
Er wordt niets bewaard, behalve de besturing en hoe je karakter eruit ziet.
Wil jij ook graag bijdragen aan Ubuntu NL? Kijk eens bij Mwanzo!

Offline Luckiboy

  • Documentatieteam
    • luckiboy
  • Steunpunt: Nee
Re: Mario meets Portal: Mari0
« Reactie #8 Gepost op: 2012/03/14, 09:22:31 »
Even een tipje hiervoor: Maak een snelkoppeling naar de game, geen terminal meer nodig!
Dit doe je zo:
-open Gedit
-zet in het tekstbestand "love-unstable mari0_1.2.love"
-Sla op (bv. in "Downloads")
-Maak het tekstbestand uitvoerbaar
-Verander Icoon in Mario icoon
-Je kan de snelkoppeling ook in de unity-launcher zetten, met de hulp van de applicatie "Main Menu" (installeer dmv terminal "sudo apt-get install alacarte"
« Laatst bewerkt op: 2012/03/14, 09:24:39 door Luckiboy »

Offline SeySayux

  • Lid
    • SeySayux.net
  • Steunpunt: Nee
Re: Mario meets Portal: Mari0
« Reactie #9 Gepost op: 2012/03/14, 14:08:32 »
Oh, bij mij moest ik gewoon een icoontje "Mari0" naar m'n map /Applications kopieren :P ;)
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline Gijsbert

  • Lid
  • Steunpunt: Ja
Re: Mario meets Portal: Mari0
« Reactie #10 Gepost op: 2012/03/14, 23:47:33 »
Kan het beeld groter gezet worden? En wat is er zo bijzonder aan deze versie?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Luckiboy

  • Documentatieteam
    • luckiboy
  • Steunpunt: Nee
Re: Mario meets Portal: Mari0
« Reactie #11 Gepost op: 2012/03/17, 13:19:33 »
Kan het beeld groter gezet worden?

Bij options, misc, scale grotere waarde invoeren.

Offline Gijsbert

  • Lid
  • Steunpunt: Ja
Re: Mario meets Portal: Mari0
« Reactie #12 Gepost op: 2012/03/17, 13:56:12 »
Bedankt. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.


Offline Luckiboy

  • Documentatieteam
    • luckiboy
  • Steunpunt: Nee
Re: Mario meets Portal: Mari0
« Reactie #14 Gepost op: 2012/04/03, 20:37:12 »

Offline Vistaus

  • Webteam
    • vistaus
  • Steunpunt: Nee
Re: Mario meets Portal: Mari0
« Reactie #15 Gepost op: 2012/04/03, 20:38:08 »
Kunnen we doen voor de release party als het op tijd af is ;)

Offline brickmasterj

  • Lid
  • Steunpunt: Nee
Re: Mario meets Portal: Mari0
« Reactie #16 Gepost op: 2012/05/05, 22:51:23 »
Inderdaad een leuke game. Ik vond het persoonlijk moeilijker dan de echte mario :D
Workstation:
Dell Precision 690 Workstation
Dual Xeon X5365 Quad (8-Cores @3.0GHz)
64GB DDR2 R.A.M.
Sapphire Radeon HD 6570 (2GB GDDR3)

PC:
Dell OptiPlex 755
Intel Core 2 Duo E8400 (2-Cores @3,00Ghz)
4GB DDR2 R.A.M.
ATi Radeon HD 2400 XT (258MB GDDR2)

IGN: brickmasterj (of brickmaster-j)