Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: systeemgeluid  (gelezen 787 keer)

Offline bad65

• Lid
  • Steunpunt: Nee
systeemgeluid
« Gepost op: 2012/03/01, 10:22:41 »
Ik ben een newbie met Ubuntu. Heb vandeweek ubuntu 11.4 opnieuw geinstalleerd. Nadat gisteren ik onder systeeminstellingen --> hardware--> geluid,  bij geluidseffecten op evenementgeluiden geklikt heb, doen sommige systeemgeluiden en het inloggeluid het niet meer. Ik heb al met het schuifje gespeeld maar het waarschuwingsgeluid en inloggeluid komen niet meer terug. Kan er op I-net niks over vinden...
Heeft iemand hier misschien een oplossing voor?

Offline bad65

• Lid
Re: systeemgeluid
« Reactie #1 Gepost op: 2012/03/01, 13:32:11 »
Ik bedoel dus 11.1

Offline Cheap Applications

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2012/03/01, 18:24:27 »
Ik weet niet of het nog hetzelfde venster is in Unity, maar het hoort er ongeveer zo uit te zien.
behalve voor Uitvoervolume, deze kan gewoon bij 100% of naar eigen keuze blijven.
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline bad65

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2012/03/02, 10:23:58 »
Bij mij ziet het als volgt uit:

Het probleem onstaat zodra je 1 keer op een van die geluiden klikt...
Het vreemde is als je op die geluiden klikt, ze wel worden afgespeeld, maar zodra je bv 2 vensters in firefox wilt sluiten er geen waarschuwings geluid meer is.. Bovendien is bij inloggen het geluid weg. Het geluid voor bv nieuwe mail wordt wel afgespeeld...

Offline Joris Donders

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2012/03/02, 12:10:42 »
Voor het inloggeluid zou je eens kunnen checken in opstarttoepassingen of het Gnome-inloggeluidje nog aangevinkt staat. Desnoods deze, terug, aanvinken.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline bad65

• Lid
Re: systeemgeluid opgelost
« Reactie #5 Gepost op: 2012/03/02, 15:08:10 »
Dat was het eerste waar ik gekeken heb en die staat gewoon aangevinkt...
Heb een manier gevonden op I-net om het weer werkend te kijgen
Met Dconf editor: org -> gnome -> desktop -> sound en daar theme name veranderen in ubuntu (er staat freedesktop).
Nu doet ie het gewoon weer...