Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu heeft (g)een goede ORGANIZERRRR  (gelezen 1970 keer)

schoappied

• Gast
Ubuntu heeft (g)een goede ORGANIZERRRR
« Gepost op: 2007/02/13, 20:58:30 »
Hoi,

Wie weet of er een goede organizer op Ubuntu te gebruiken is? Voor het plannen van studietaken etc.

Alvast dank!

Offline eendje

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2007/02/13, 21:02:26 »
Kun je niet evolution gebruiken die heeft de mogelijkheid voor taken en een agenda?
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2007/02/13, 21:05:30 »
Citaat van: Dork
Hoi,

Wie weet of er een goede organizer op Ubuntu te gebruiken is? Voor het plannen van studietaken etc.

Alvast dank!
deze misschien?
    KOrganizer     KDE personal organizer
   Mozilla Calender Todo organizer,calendar and reminder,integrated with     Mozilla suite
http://linuxappfinder.com/package/korganizer

bloing

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2007/02/13, 21:09:01 »

« Reactie #4 Gepost op: 2007/02/14, 08:41:01 »
Zoek in Synaptic eens naar het pakket "Planner", dit is een heel goed programma om projecten en grote werken te plannen.
www.sinax.be
Open Source Integrators, consulting and custom development

Offline Kiwinote

• Lid
    • Launchpad
« Reactie #5 Gepost op: 2007/02/14, 09:33:13 »
Citaat van: Dork
Hoi,

Alvast dank!
Dat heet gewoon een agenda ;)

Offline Dave

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2007/02/14, 09:46:06 »
als je op de klok rechtsbovenin klikt opent de agenda van Evolution.
Klik op een datum en evolution is beschikbaar om wat in te geven etc.

helemaal standaard geinstalleerd :-)

Offline SWAT

• Administrator
« Reactie #7 Gepost op: 2007/02/14, 11:34:49 »
Dork, zoals je al ziet aan de legio antwoorden, bekijk eens je mogelijkheden in Synaptic Package Manager

xubuntufan01

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 2008/05/19, 11:19:38 »
Ik heb vandaag de engelstalige versie behorende bij (X)Ubuntu 7.10 getest.  Ik vind het persoonlijk wat ietwat onlogisch in elkaar zitten. Zo had ik moeite om herhalende taken in te voeren. Ik ben er achter gekomen, dat je hiervoor de knop "recurrence" moet gebruiken bij appointments of tasks. Je kunt dan zeggen of een taak een keer week, twee keer week, een keer per maand, een keer per 2 maanden voorkomt. Het hoevaak dit achter elkaar moet gebeuren. Het kan naar mijn idee veel logischer en eenvoudiger opgebouwd worden, dan nu het geval is. begindatum - einddatum, elke x-dag, waarvoor x-dag staat voor maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag of zaterdag per x periode, waarvoor x periode staat voor week, 2 weken, maand, 3 maanden, enz. En dat je meerdere x kunt invoeren, in het geval als je een taak doet op de woensdag en de zondag, en dat elke week en dat van mei tot december om maar iets te zeggen.

Vriendelijke groet,
xubuntufan01

Offline nicolas

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2008/05/19, 15:36:26 »
Xubuntufan01, over welk pakket heb je het? Planner, Mozilla Calendar of Evolution? Ik houd mijn agenda bij in Evolution. Meestal begin ik met een agenda afspraak en zet die op een dag. Vervolgens gebruik ik de herhaal toets om mijn ferquentie in te stellen van de herhaalde afspraken. Ik vind dit erg handig werken omdat ik niet altijd van te voren weet in welke frequentie een afspraak gaat lopen.

Het mooie is dat je ook de agenda in Evolution kunt syncen met de Google agenda. Maar dat kan waarschijnlijk in Mozilla Calendar ook.

Voor de liefhebbers/gebruikers van Planner is er ook een alternatief dat heet OpenProj. Zit ook in de Ubuntu repositories. Dt lijkt al meer op Microsoft project en is ook in staat om project files te lezen en te schrijven. Als projectmanager ben ik hier erg blij.
Nico Veenkamp
Open Source Solutions for Internet

Offline Roel1963

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2008/05/19, 15:42:18 »
Ik kan inmiddels behoorlijk mijn ei kwijt in Thunderbird/Lightning!

:D

xubuntufan01

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 2008/05/21, 19:30:55 »
Citaat van: nicolas
Xubuntufan01, over welk pakket heb je het? Planner, Mozilla Calendar of Evolution?

Voor de liefhebbers/gebruikers van Planner is er ook een alternatief dat heet OpenProj. Zit ook in de Ubuntu repositories. Dt lijkt al meer op Microsoft project en is ook in staat om project files te lezen en te schrijven. Als projectmanager ben ik hier erg blij.
Ik gebruik Evolution om een eigen takenplanning te maken. Maar bij de takenplanning lukt het me niet om taken (tasks), die elke week op
een maandag terug komen in te zetten, terwijl dit bij afspraken (appointments) wel gaat.

Vriendelijke groet,
Xubuntufan01

Offline nicolas

• Lid
« Reactie #12 Gepost op: 2008/05/22, 14:00:44 »
Is al jaren een bug in Evolution. Zie ook http://bugzilla.gnome.org/show_bug.cgi?id=200907. Ik gebruik nu voor alle taken met een terugkerend karakter de agenda. Het is even een work around.
Nico Veenkamp
Open Source Solutions for Internet