Beste medemensen,
Ik ben aan het spelen met een oud pctje, geïnstalleerd met Ubuntu 10.04 LTS.
Mijn idee is het om de pc zonder toetsenbord, muis, monitor, etc te plaatsen. 'S ochtends wordt deze aangezet en dan moet er een bepaald script (commandline) opstarten. Aan het einde van de dag wordt de pc weer uitgeschakeld. Echter het probleem: Ik wil dat er een bepaald script wordt uitgevoerd op maandag, een ander script op dinsdag, etc. Elke dag een ander dus. Met Gnome-schedule is het mogelijk om per dag een andere opdracht te laten uitvoeren, echter op een bepaald tijdstip. Wordt de pc na dit tijdstip ingeschakeld, wordt er geen opdracht uitgevoerd. Of stel dat hij WEL op tijd aanstond, script wordt uitgevoerd en dan wordt de pc gereboot (of bijv. stroomuitval). Dan wordt na het inschakelen het script ook niet uitgevoerd (omdat deze na de starttijd ingeschakeld wordt).
Kortom: Als het maandag is, moet het maandagscript uitgevoerd worden als de pc opstart. Tijdstip en evt. reboots onafhankelijk.
Ik ben geen linux expert, maar niet vies van enig uitzoekwerk. Via Google kwamen de namen Anacron, fcron, etc naar boven. Echter lijkt dit wat lastiger.
Fijn was natuurlijk een makkelijke (GUI) oplossing zonder al teveel instellingen / configuratie.
Iemand die hier ervaring mee heeft en mij hier blij mee wilt maken? Alvast bedankt!