Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ROM bestand openen  (gelezen 2769 keer)

Offline illusion

• Lid
  • Steunpunt: Nee
ROM bestand openen
« Gepost op: 2012/02/20, 17:28:13 »
Hoi

Ik heb al heel veel gezocht op het forum , maar het antwoord van mijn vraag staat er niet bij helaas.

Mijn probleem is dat ik een rom bestand wil openen in Linux , aangezien ik geen windows meer heb.

Voor windows zijn er wel programma's die een ROM bestand kunnen openen. Maar voor Linux heb ik ze nog niet gevonden.

Wie kan mij helpen.

Alvast bedankt
AMD F3 Six core 3800 MHZ
Gigabyte F8 serie
16 Gb Ram DDR 3 800MHZ
Ati Readon 5600

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
Re: ROM bestand openen
« Reactie #1 Gepost op: 2012/02/20, 17:53:23 »
Wat voor ROM bestand bedoel je precies?

Offline Cumulus007

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2012/02/20, 22:35:20 »
"ROM" staat voor Read-Only Memory en zegt dus niets over de inhoud.

Offline Cheap Applications

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2012/02/22, 12:10:48 »
Maar die inhoud kan alleen op een bepaalde manier gelezen worden?
Ik vraag me ook af wat voor ROM.
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline illusion

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2012/04/25, 01:19:17 »
Sorry van mijn late beantwoording , het gaat om een rom bestand van een telefoon , zeg maar waar zijn software opstaat. Nu wil ik graag deze software aanpassen , maar ik heb onderstussen voor windows wel software gevonden daarvoor. Kan nog kijken via vmware of via wine dat ik het onder Linux aan de praat kan krijgen.

Maar zou mooi zijn als er onder Linux een programma is om zulke bestanden te openen.

AMD F3 Six core 3800 MHZ
Gigabyte F8 serie
16 Gb Ram DDR 3 800MHZ
Ati Readon 5600

Offline Vistaus

• Lid
    • vistaus
« Reactie #5 Gepost op: 2012/04/25, 10:28:46 »
In principe is zo'n ROM van een telefoon beveiligd en kun je dus niet zomaar openen en aanpassen. Laat staan optimaliseren, want deodexen is bij de meeste ROMS niet eens mogelijk.

Maar als je eens begint met ons je telefoon te vertellen, want elke telefoon heeft een anders soort ROM. Bij Motorola is dat SBF (alle Motorola's incl. Android-Motorola's). Die weet ik toevallig uit mijn hoofd en ook waar je die mogelijk mee zou kunnen openen (hangt van de codering af). Maar voor andere telefoons weet ik het niet en zou je dus eerst je telefoon moeten vertellen.

Offline dallco

• Lid
    • stormsail.nl
Blije (L)Ubuntu gebruikende familie  12.04 en 13.10

Offline illusion

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2012/04/25, 13:55:37 »
Gaat hierom een rim bestand voor een blackberry torch 9800 , moet nog testen met de software wat ik voor windows heb gevonden , als het goed is zou je via deze software wijzigingen kunnen aanbrengen in het rim bestand.
AMD F3 Six core 3800 MHZ
Gigabyte F8 serie
16 Gb Ram DDR 3 800MHZ
Ati Readon 5600

Offline dallco

• Lid
    • stormsail.nl
« Reactie #8 Gepost op: 2012/04/25, 14:34:19 »
Aha een zwartebes.  Dat is een stuk minder open dan Android.  Jammer daar kan ik je niet verder helpen.
Blije (L)Ubuntu gebruikende familie  12.04 en 13.10

Offline Vistaus

• Lid
    • vistaus
« Reactie #9 Gepost op: 2012/04/25, 14:49:15 »
Helaas voor jou is ROMs maken/aanpassen/enz. illegaal voor Blackberry's. Daar mogen we je dus verder niet bij assisteren.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #10 Gepost op: 2012/04/25, 15:22:54 »
Het is je eigen telefoon, dus daar mag je mee doen wat je wil.
Alleen is het niet de bedoeling dat je hier gaat linken naar ROMs van fabrikanten, aangezien daar wel copyright op zit.

Dus discussiëren over ROMs en hoe je die aanpast is geen probleem, zolang we hier maar geen (in)directe linkjes naar materiaal vinden wat volgens het auteursrecht niet verspreid mag worden.