Zet het hier ook nog even neer als leuk mededelinkje

Zo, heb gisteravond die mini ISO 12.04 geïnstalleerd op mijn oude i386-lappie over de installatie van Bodhi 1.x heen. Heb daarna de Bodhi-pakketbron toegevoegd (de nieuwe voor 12.04/Bodhi 2.0) en daarmee een minimalistische Bodhi gebouwd, wel met LightDM (al wil ik eigenlijk liever het E17-inlogscherm, maar komt nog wel) en Firefox. Heb Firefox dusdanig getweakt dat ie veel sneller is dan normaal, wat zeker op die i386 van pas komt (256 MB RAM). Opstarten van lappie gaat binnen 1 minuut tot aan inlogscherm, na het inlogscherm nog 10 seconden. Eenmaal opgestart verbruikt ie slechts 60 MB van het geheugen (alles bij elkaar; E17 zelf slechts 14,5 MB).
Heb het Bodhi laptop-profiel gekozen, wat enigzins lijkt op Xfce, maar met de nadruk op 'lijkt'. Hier er daar de omgeving ook een beetje getweakt (o.a. met het prachtige Prelude-lettertype) en het is zowaar een bruikbare laptop geworden! Firefox start wat langzaam, maar eenmaal opgestart is ie behoorlijk snel. Ook multitasken kan tot op zekere hoogte; met 5 applicaties sowieso.
Heb daarnet ook het uiterlijk van de laptop zelf eens aangepakt en hij ziet er nu veel moderner uit, lijkt een beetje op mijn Lenovo Thinkpad op sommige plekken, maar sowieso veel mooier en moderner dat hoe ie er eerst uitzag.
Ik neem hem morgen ook mee naar de Release Party, dus een ieder die hem in actie wil zien: dat kan morgen!